شناسهٔ خبر: 33048015 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان عنوان نمود:

اضافه شدن 70 هزار تن به ظرفیت ذخیره سازی گندم در سال جاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در سال جاری 70 هزار تن به ظرفیت ذخیره سازی گندم کردستان اضافه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، خالد جعفری شامگاه سه شنبه در جلسه کار گروه تنظیم بازار محصولات کشاورزی کردستان اظهار کرد: با توجه  به پیش بینی  بارندگی های نابهنگام در سال جاری باید مراکز خرید گندم با ساز و کار مناسب و استاندارد، آماده خرید گندم کشاورزان شوند.

وی بر آسانکاری مراکز خرید گندم  برای تحویل گندم کشاورزان تاکید کرد و افزود:  این مراکز تا قبل از شروع خرید تضمینی کلیه مشکلات و موانع را مرتفع نمایند تا کیفیت گندم تولید شده حفظ شود.

جعفری گفت: در سال جاری  70 هزار تن به ظرفیت ذخیره سازی گندم استان اضافه شده است  و مجموعه تعاون روستایی و شرکت بازرگانی دولتی  کلیه امکانات لازم،  برای حداکثر خرید گندم مد نظر قرار دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان تاکید کرد:  کلیه کشاورزان در سامانه جامع پهنه بندی ثبت نام  کنند زیرا خرید گندم بر اساس اطلاعات این سامانه انجام خواهد شد .

وی با بیان اینکه امسال در استان 91  مرکز آماده خرید تضمینی گندم تولید شده می باشد اظهار کرد:  تا اکنون 83 هزارو 718 نفر بهره بردار در سامانه جامع پهنه بندی ثبت نام کرده اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه تجارب خرید گندم در سال قبل بسیار راهگشا خواهد بود، اضافه کرد: احیانا اگر کارخانه هایی همانند کارخانه های تولید کننده خوراک دام و طیور  در حجم وسیع گندم خریداری کنند، به عنوان قاچاق کالا محسوب خواهد شد و با آنها برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.و سهمیه نهاده های آنها هم قطع خواهد شد.

جعفری  تصریح کرد: در صورت تصویب،  برای تحویل گندم سیاستهای تشویقی اعمال خواهد شد که احتمالا در قالب پرداخت هزینه حمل خواهد بود.

جعفری بر نحوه توزیع صحیح کود در استان تاکید کرد و خاطرنشان کرد:  برای توزیع کود دقت کافی اعمال شود و هر کجا بصورت آزاد ارائه شود باید توسط تعزیرات به شدت برخورد شود.

وی تصریح کرد: مصرف کننده های واقعی کود شناسایی شوند و با توجه به مقدار کود موجود در استان و نیاز مصرف کننده،  حواله صادر شود تا هیچ گونه تخلفی در توزیع کود صورت نگیرد.

جعفری در خصوص شایعات پیش خریدگندم در استان هم گفت:  تا اکنون هیچ گونه پیش خریدی در خصوص گندم تولیدی در استان مشاهده نشده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی یادآور شد: قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری 1700 تا 1750 تومان است که بانک عامل ( بانک کشاورزی) در خصوص پرداخت بهای گندم  اقدام خواهد کرد.

نظر شما