شناسهٔ خبر: 33045944 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

در گفتگو با آنا مطرح شد؛

انتقاد نماینده محلات از رأی ندادن نمایندگان در صحن مجلس

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی نمایندگان در صحن مجلس حضور دارند، اما در رأی گیری‌ها شرکت نمی‌کنند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری‌ آنا، در انتقاد از اینکه بسیاری از نمایندگان در صحن مجلس حضور دارند، اما در رأگیری‌ها شرکت نمی‌کنند اظهار کرد: این یک واقعیت تلخ است که زیبنده مجلس شورای اسلامی نیست.

وی اضافه کرد:  نمایندگان قسم خورده‌اند از حقوق مردم دفاع کنند و رأی به قوانین حق ملت است که متأسفانه برخی نمایندگان متوجه آن نیستند.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گاهی برخی نمایندگان متوجه نیستند به چه موضوعی رأی می‌دهند، گفت: هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان دستش در این زمینه بسته است و باید آیین‌نامه در این زمینه تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه چاقو دسته خود را نمی‌برد، تصریح کرد: متأسفانه آیین‌نامه به‌گونه‌ای نوشته شده که دست هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان را بسته است. 

سلیمی خاطرنشان کرد: ما در طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات دو پیشنهاد در این زمینه ارائه کردیم و گفتیم در شرایطی ممکن است شرایط نمایندگی از دست برود و نماینده مهجور شود، با قانون موجود نمی‌شود نماینده را مجازات کرد، اما متأسفانه با پیشنهادهای ما مخالفت کردند و رأی نیاورد.

وی تأکید کرد: باید شورای نگهبان فارغ از فشارها دقت کند نمایندگانی در تراز مجلس شورای اسلامی انتخاب شوند.

انتهای پیام/4034/4123/ن

نظر شما