شناسهٔ خبر: 33045917 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

به همت پژوهشگران دانشکده کشاورزی؛

دانشجویان دانشگاه فردوسی موفق به تولید و برداشت نمونه‌های قارچ صدفی شدند

پژوهشگران دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد، موفق به تولید و برداشت نمونه‌های قارچ صدفی صورتی در گلخانه شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پژوهشگران دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد، موفق به تولید و برداشت نمونه‌های قارچ صدفی صورتی در گلخانه شدند.

احسان عزیزی، مسئول پایلوت قارچ واحد ویژه خدمات تخصصی علوم باغبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: ویژگی عمده تولید و برداشت این گونه قارچ، مشارکت دانشجویان در مهارت آموزشی و حضور در دوره سه ماهه کسب تجربه به شکل تئوری و عملی است به‌نحوی‌که در تهیه و فرآوری کمپوست، مایه‌زنی، تهیه اسپاون (بذر قارچ)، پاستوریزه‌کردن بستر تا مرحله برداشت محصول، دانشجویان حضوری مؤثر داشته‌اند.

عزیزی افزود: قرار است در راستای مهارت‌آموزی به دانشجویان، مدرسه فصلی قارچ راه‌اندازی و به ارائه آموزش‌های کاربردی مبادرت کرده و در این مدرسه، دانشجویان در هر مرحله و در هر فصل با پرورش و تولید یک‌گونه قارچ آشنا شوند.

گفتنی است، قارچ صدفی صورتی یا سالمون (Plearotus-djamor) شامل مخلوطی از قارچ‌های صدفی صورتی‌رنگ است و دارای خاصیت دارویی و سرشار از ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان، مواد معدنی، ترکیبات داروئی و عناصر مهم می‌باشد که می‌تواند در فرآورده‌های غذائی و درمانی مورد استفاده قرار گیرد.

نظر شما