شناسهٔ خبر: 33045890 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رهاسازی ۱۲۰ میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی و خاویاری در رودخانه‌های گیلان

معاون‌ صید و‌ بنادر ماهیگیری شیلات گیلان از رهاسازی ۱۲۰ میلیون قطعه بچه ماهی به‌منظور تکثیر بیشتر ماهی‌های استخوانی و خاویاری در رودخانه‌های گیلان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اکبر ایلدرم امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به رهاسازی بچه ماهی‌های استخوانی اظهار کرد: صید و صیادی یکی از مهم‌ترین راه‌های کسب درآمد در استان گیلان است که در این راستا ۱۲۰ میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی و‌ خاویاری رهاسازی می‌شود.

وی با اشاره به تاریخ رهاسازی بچه‌های استخوانی و خاویاری گفت: رهاسازی بچه ماهی‌های استخوانی در سه رودخانه دریای خزر در شرق و غرب استان آغاز می‌شود.

معاون‌ صید و‌ بنادر ماهیگیری شیلات گیلان با اذعان به اینکه در حال شناسایی رودخانه‌های مناسب در گیلان هستیم تصریح کرد: برای رهاسازی بچه ماهی‌ها باید رودخانه از همه لحاظ دارای شرایط مناسب باشند به همین دلیل تیم کارشناسی شیلات در حال بررسی رودخانه‌هایی که به لحاظ دبی آب، مسائل زیست‌محیطی و فیزیکی و شیمیایی شرایط خوبی دارند هستند.

ایلدرم با تأکید بر جمع‌آوری بچه ماهی از رودخانه و شرکت‌های پره تعاون صیادی افزود: تولید بچه ماهی استخوانی و خاویاری از اولویت‌های شیلات است و‌ به همین منظور در اسفند سال گذشته، ۳۰ هزار قطعه ماهی مولد از رودخانه و‌ شرکت پره صیادی جمع‌آوری و در اختیار مراکز بازسازی ماهی قرار گرفت.

وی با اشاره به ماهی‌های خاویاری و‌ استخوانی قابل تکثیر بیان کرد: ماهی‌های کولی  سفید، کپور و سوف از گونه‌های استخوانی و فیل‌ماهی، اوزون‌برون از گونه ماهی‌های خاویاری قابل تکثیر در استان گیلان هستند.

انتهای پیام/84008

نظر شما