شناسهٔ خبر: 33045878 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

توقف کامیون‌های باری تاجیک پشت مرزهای ترکمنستان و ازبکستان

رسانه های محلی از تجمع بیش از 100 کامیون باری حامل پنبه و پارچه تولید تاجیکستان در مرزهای مشترک ازبکستان با ترکمنستان خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، رسانه های محلی از تجمع بیش از 100 کامیون باری حامل پنبه و پارچه تولید تاجیکستان در مرزهای مشترک ازبکستان با ترکمنستان خبر دادند.

بر اساس گزارشات رسانه‌های محلی، این کامیون‌ها پنبه و پارچه تولید تاجیکستان را از طریق قلمروی ازبکستان و ترکمنستان به ترکیه حمل‌ می‌کنند ولی به دلیل مشکلات اخیر بین «دوشنبه» و «عشق‌آباد» این کامیون ها در مرزهای ترکمنستان متوقف شده اند.

رانندگان کامیون‌ها می‌توانند از مسیرهای دیگری از  جمله قزاقستان به مسیر خود ادامه دهند اما اداره گمرک قزاق تعرفه‌های بالایی را وضع می‌کنند.

برخی رانندگان در پست‌های مرزی بیش از 30 روز متوقف شده اند که به این دلیل از دولت ترکیه کمک خواسته اند.

شایان ذکر است که ترکمنستان از ماه اگوست سال 2018  با تاخیر کامیون‌های تاجیکی را در مرزهای خود پذیرش می‌کند و درباره این موضوع تاکنون هیچ اظهار نظری نکرده است.

به گفته کارشناسان احتمالا دولت ترکمنستان به علت عدم مشارکت در عملیات ساخت راه آهن ترکمنستان- افغانستان، تاجیکستان توسط دولت دوشنبه این سخت گیریها را برای این کشور در نظر گرفته است.

عملیات ساخت  این خط راه آهن در خاک ترکمنستان در سال 2016 به اتمام رسید اما تاجیکستان به دلیل کمبود منابع مالی از ساخت راه آهن خودداری کرد.

انتهای پیام/ح

نظر شما