شناسهٔ خبر: 33045825 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رییس دانشگاه قم:

دانشگاه قم پتانسیل حضور در بین دانشگاه‌های بین المللی را دارد

نمایندگی قم

رییس دانشگاه قم گفت: دانشگاه قم با وجود اینکه اکنون در سطح دانشگاه ملی است، پتانسیل این را دارد که در ردیف دانشگاه‌های بین المللی نیز قرار بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین دکتر عسکر دیرباز، در نشست معاون وزیر علوم با اساتید دانشگاه قم عنوان کرد: مهم‌ترین مزیت دانشگاه قم، حضور اساتید متخصص، متعهد و دلسوز است که در این دانشگاه خدمت می‌کنند.

وی افزود: بسیاری از اساتید دانشگاه قم این امکان را داشتند که در دانشگاه‌های برتر کشور و یا حتی خارج کشور به تدریس بپردازند ولی به دلیل علاقه برای خدمت در شهر کریمه اهل بیت، در دانشگاه قم حضور یافتند.

رئیس دانشگاه قم بیان کرد: دانشکده حقوق دانشگاه قم در بین دانشکده‌های برتر حقوق کشور است و این یک امتیاز و مزیت بزرگ برای شهر قم و دانشگاه قم است.

وی ادامه داد: از ابتدای تأسیس این دانشگاه به دست آیت الله قاضی خرم آبادی، به دلیل احترام به شأن خواهران و استقلال پردیس آنان انجام پذیرفت و این سنت حسنه تاکنون نیز ادامه یافته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در سطح بندی دانشگاه‌های کشور دانشگاه قم در سطح ملی و در منطقه ۴ واقع شده است. هدف این دانشگاه این است که علاوه بر اختیاراتی که به دانشگاه‌ها در سطح مناطق واگذار شده است، در برخی امور، اختیارات یک دانشگاه بین المللی را نیز کسب کند.

وی اضافه کرد: تفویض اختیارات در زمینه جذب دانشجویان برتر و تغییر و بروزرسانی سرفصل برخی رشته‌های تحصیلی به دانشگاه قم باعث خواهد شد که اساتید برنامه‌های بسیار خوبی را اجرایی کنند؛ برخی اساتید دانشگاه قم در شورای تحول علوم انسانی تأثیر گذار هستند و پژوهشکده مدیریت اسلامی در دانشگاه قم دایر شده است و نقشه جامع مدیریت اسلامی تدوین شده است که این موارد نشان دهنده ظرفیت بالای علمی دانشگاه قم است.

دیرباز اظهار کرد: دانشگاه قم با وجود اینکه اکنون در سطح دانشگاه ملی است، پتانسیل این را دارد که در ردیف دانشگاه‌های بین المللی قرار بگیرد و این آمادگی وجود دارد که در این خصوص اقدامات لازم انجام پذیرد.


انتهای پیام

نظر شما