شناسهٔ خبر: 33045781 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

مردم نباید تاوان عدم توانایی دولت در مقابله با قاچاق سوخت را بدهند

نمونه تصمیمات خلق الساعه را می توان در تصمیم یک شبه دولت درسهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین آن هم بدون مشورت با مجلس و برنامه ریزی خاص دید که نتیجه آن مصرف بیش از 150 میلیون لیتر بنزین در یک روز و نارضایتی زیاد مردم بود

صاحب‌خبر -
یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر لزوم احیای مجدد کارت سوخت با هدف کاهش مصرف بنزین و جلوگیری از قاچاق آن گفت که مردم نباید تاوان عدم توانایی دولت در مقابله با قاچاق سوخت را بدهند.

سید ناصر موسوی لارگانی در گفت و گو با خبرنگار   پایگاه  خبری تحلیلی اعتدال اجرای پیشنهاد مجلس در احیای مجدد کارت سوخت را به عنوان یکی از راه کارهای کنترل مصرف بنزین دانست و اظهار کرد: دولت می تواند با اتصال کارت های سوخت به سامانه ای، خودورهایی که تعداد دفعات زیادی به پمپ بنزین مراجعه می کنند را از طرق مختلف همچون دوربین های مستقر در پمپ بنزین و یا ردیابی کارت سوخت شناسایی کند.

وی جلوگیری از تردد خودروها با عمر بیش از 40 سال را از دیگر راهکارها برای کاهش مصرف سوخت عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش مصرف سوخت در کشور باید برنامه ریزی را بر خارج کردن خودروهای فرسوده از رده و جایگزینی آن باخودروهای نو و کم مصرف کرد نه اینکه روزانه قیمت خوردو افزایش پیدا کرده و فقط عده ای خاص قادر به خرید آن باشند. با این شیوه نه تنها می توان مصرف سوخت را کاهش داد و کنترل کرد که می توان جلوی بروز برخی از مشکلات در کشور را گرفت.موضوعاتی که اجرای آن منوط به وجود اراده در کشور است که دیده نمی‌شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از حذف کارت سوخت گفت: در گذشته استفاده از کارت سوخت برای مردم جا افتاده بود که دولت با حذف آن تنها باعث مفقودی کارت های سوخت و تحمیل هزینه ای برای احیای مجدد آن شد.

موسوی لارگانی تصمیمات خلق الساعه را برای کشور زیان باز خواند و افزود: نمونه این تصمیمات خلق الساعه را می توان در تصمیم یک شبه دولت درسهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین آن هم بدون مشورت با مجلس و برنامه ریزی خاص دید که نتیجه آن مصرف بیش از 150 میلیون لیتر بنزین در یک روز و نارضایتی زیاد مردم بود حال اینکه دولت می‌تواند با برنامه ریزی جلوی مصرف بیش از اندازه سوخت را بگیرد.

وی در پایان تاکید کرد: اگر دولت توانایی مقابله با قاچاق سوخت را ندارد ،نباید مردم تاوان آن را بدهند. باید علاوه بر نظارت های جدی دولت، سازمان های نظارتی نیز برنامه ریزی بیشتری داشته باشند و اجازه ورود به مرزبانی ها داده شود؛ قطعا با این اقدامات می توان ضمن جلوگیری از قاچاق سوخت،وضعیت را کنترل کرد.

نظر شما