شناسهٔ خبر: 33045323 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مهمترین خبرهای جهان (7-19)

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان در مقر دائمی سازمان ملل در ژنو با برخی همتایان و رئیس سازمان جهانی سلامت دیدار کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صداوسیما ؛ مهمترين اخبار و رويدادهاي جهان در دوازده ساعت گذشته به شرح ذيل است..
­
ایران
ـ سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که برای شرکت در هفتاد و دومین اجلاس مجمع جهانی سلامت به ژنو مقر دائمی سازمان ملل متحد سفر کرده است در روز دوم و آخرین روز کاری خود با برخی همتایان و رئیس سازمان جهانی سلامت دیدار کرد. وي همچنین در نشست وزرای عضو جنبش غیرمتعهدها درباره توانمندی ها و اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و سلامت کشورمان گزارش ارائه کرد. (صداوسیما)

انگلیس
ـ هیات دولت انگلیس توافق "بهبود یافته" نخست وزیر با اتحادیه اروپا را ، بر سر خروج این کشور از اتحادیه بررسی کرد اما "فیلیپ هاموند" وزیر خزانه داری هشدار داد خروج بدون توافق، خیانت به نتیجه همه پرسی خروج خواهد بود.(صداوسیما)
ـ در عملیات سراسری پلیس انگلیس ، بیش از 500 نفر از اعضای باندهای قاچاق مواد مخدر بازداشت شدند. براورد می شود حدود دو هزار باند قاچاق مواد مخدر در انگلیس فعالند که با سوء استفاده از کودکان و نوجوانان و بزرگسالان آسیب پذیرند، آنها را وادار به توزیع مواد مخدر، به ویژه در مناطق خارج از شهرها می کنند.(صداوسیما)

اسپانیا
دوره جدید نظام پارلمانی اسپانیا با شروع به کار رسمی کنگره نمایندگان و مجلس سنا آغاز شد. کنگره نمایندگان طی هفته های آینده رئیس دولت مرکزی را نیز انتخاب خواهد کرد، پارلمان از هم اکنون با مناقشه کاتالونیا مواجه است. (صداوسیما)

آمریکا
ـ شماری از نمایندگان دموکرات و جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا نظرات خود را درباره استیضاح ترامپ بیان داشتند.(آسوشيتدپرس)
ـ دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا اعلام کرد : "باربارا برت BARBARA BARRETT" را به عنوان وزیر نیروی هوایی این کشور برمی گزیند.(­خبرگزاری رویترز)
ـ بارش باران و جاری شدن سیل ، موجب قطع خطوط ارتباطی، زیر آب رفتن واحدهای مسکونی و آسیب دیدن جاده های ارتباطی مناطق ال رنو (El Reno) و استیل واتر (Stillwater) در ایالت اوکلاهما شد.(آسوشيتدپرس)
ـ مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا با اینه سوریده ( Ine Soreide) وزیر خارجه نروژ، در گفتگویی تلفنی، حمله دوازدهم ماه مه به کشتی آندریا ویکتوری (ANDREA VICTORY ) را که با پرچم نروژ در بندر فجیره امارات متحده عربی هدف قرار گرفت، بررسی کردند.(پایگاه اینترنتی وزارتخارجه آمریکا)

یمن
ـ مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی هشت گلوله خمپاره به فرودگاه الحدیده پرتاب کردند.( تلویزیون المسیره)

روسیه
ـ کرملین با صدور بیانیه ای اعلام کرد پوتین رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی با آنگلا مرکل و امانوئل مکرون بر ضرورت حفظ برجام تاکید کرده است. پوتین، مکرون و مرکل بر پایبندی خود به همکاری با ایران در زمینه تجاری و اقتصادی تاکید کرده اند.(الجزیره عربی)
ـ وزارت خارجه روسیه اعلام کرد "امیدواریم که در مورد توافق هسته ای, تنش آفرینی صورت نگیرد و ایران از معلق کردن عمل به تعهدات هسته ای خود اجتناب کند."(الجزیره عربی)

فرانسه
ـ طبق نظرسنجی ها حزب راست گرای تجمع ملی و حزب چپ گرای جمهوری به پیش در انتخابات پارلمان اروپا در فرانسه نتیجه یکسانی کسب می کنند. انتخابات پارلمان اروپا یکشنبه هفته آینده در فرانسه برگزار می شود. (شبکه تلویزیونی فرانس24)
ـ امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان از ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه خواستند برای ایجاد شرایط مناسب درخصوص برقراری گفتگوهای صلح در شرق اوکراین"اقدام کند.(خبرگزاری فرانسه)

مصر
ـ وزارت کشور مصر اعلام کرد نیروهای امنیتی 16 افراط گرا را در سینای شمالی کشتند و یک انبار تسلیحات و مواد منفجره در مخفیگاه های آنها کشف کردند.(رویترز)

نظر شما