شناسهٔ خبر: 33045043 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

محمد هاشمی:

خاطرات مرحوم هاشمی عامل رسوایی بسیاری است/ مرحوم هاشمی رفسنجانی در خاکریز اول انقلاب قرار داشت و همچنان مورد حمله قرار می‌گیرد

برادر مرحوم علی اکبر هاشمی رفسنجانی درباره برخی سخنان علیه این مرحوم و خاطرات ایشان گفت: مخالفین از ابتدای انقلاب وقتی می‌خواستند علیه نظام و امام (ره) حرفی بزنند ابتدا مرحوم هاشمی را، که خاکریز اول بود، مورد حمله قرار می‌دادند.

صاحب‌خبر -

«محمد هاشمی»، برادر مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، درباره سخنان عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب که بارها از مرحوم هاشمی انتقاد کرده و اخیرا نیز گفته بود: «خاطرات هاشمی را جدی نگیرید» به خبرنگار سیاسی برنا گفت: اوایل انقلاب و در زمان حیات امام (ره) و در سال‌های پس از آن، مسئله‌ای در بین بعضی گروه‌های سیاسی مطرح بود و در محافل مختلف مطرح و برنامه‌ریزی می‌کردند. موضوع این بود که کسانی که مخالف امام (ره)، انقلاب، بعدها با  رهبری و نظام بودند وقتی که می‌خواستند علیه نظام یا امام حرفی بزنند می‌گفتند که آقای هاشمی خاکریز اول است. بنابراین ابتدا باید علیه هاشمی حرفی زد و اقدام کرد و بعد امام (ره) را مورد هدف حملات خود قرار می‌دادند چراکه هاشمی را مدافع انقلاب و شخصیتی که به هر حال همه وجودش را برای انقلاب و امام عرضه کرده بود، می‌دانستند. به همین دلیل در روزهای ابتدای پیروزی انقلاب، توسط گروه فرقان مورد سوءقصد قرار گرفت اما جان سالم به در برد. نامه‌ای که آقای گودرزی در همان زمان به خانواده آقای هاشمی ارسال کرد که آن نامه‌ها نیز وجود دارد و بسیار تهدید کرد که اگر این بار ترور صورت نگرفت، مجددا به سراغ شما خواهیم آمد و کسانی که مخالف انقلاب هستند اجازه نمی‌دهند شما آسوده باشید.

محمد هاشمی افزود: سازمان مجاهدین نیز چه قبل از انقلاب و چه پس از انقلاب بیشترین هجمه‌ها و تهمت‌ها را علیه آقای هاشمی در بین شخصیت‌های نظام روا داشتند. شخصیت آقای هاشمی بدین‌گونه است که به تعبیر مخالفین انقلاب، امام و نظام، مرحوم هاشمی به عنوان خاکریز اول نظام محسوب می‌شدند برهمین مبنا همگان شاهدند که در طول این سال‌ها، حملاتی که شده از سوی چه گروه‌هایی بوده و چگونه بوده است. اینها به آقای هاشمی حمله می‌کردند تا به خاکریز بعدی یعنی نظام، رهبری و انقلاب حمله کنند. پس از رحلت امام و در زمان رهبری آیت‌الله خامنه‌ای نیز همین اصطلاح در بین برخی گروه‌ها مطرح شد که برای ضربه زدن به رهبری باید به مرحوم هاشمی حمله کرد که خاکریز اول است.

وی ادامه داد: تخریب آیت‌الله هاشمی تنها متعلق به امروز نیست بلکه از ابتدای انقلاب مطرح بوده است. حتی قبل از پیروزی انقلاب، این مسائل را مرور کنیم متوجه می‌شویم پرونده طویل و طولانی دارد و چه افرادی و با چه انگیزه‌هایی و با چه هدفی این حملات را انجام دادند و حتی پس از رحلت مرحوم هاشمی رفسنجانی، متاسفانه بر این مبنا که اندیشه‌های ایشان مهم بود باید مورد تخریب قرار می‌گرفت تا نسل آینده یا نسل فعلی  و مردم به این اندیشه‌ها توجه نکنند.

برادر مرحوم هاشمی در مورد تخریب‌ها علیه مرحوم هاشمی تاکید کرد: تخریب‌ها علیه مرحوم هاشمی در جاهای مختلف و توسط افراد مختلف چه در داخل و چه در خارج از کشور همچنان وجود دارد که همگان شاهد این تخریب‌ها هستند. بنابراین بحث عباس عبدی جزو یک سناریوی یک قضیه‌ای است که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شده و همچنان ادامه دارد. بنابراین این مسئله‌ای نیست که تازگی داشته باشد و فقط توسط عباس عبدی صورت گیرد. هر فردی دلایل خاص خود را دارد. ممکن است خاطرات آقای هاشمی، ناگفته‌هایی را بیان کند به ویژه مطالبی را در مورد یک جریان یا شخصیتی مطرح کند که به صلاح نیست.

وی در پایان بیان کرد: به تعبیری خاطرات مرحوم هاشمی باعث رسوایی بسیاری می‌شود. بنابراین پیشگیری را بهتر از معالجه می‌دانند چراکه وقتی منتشر شود کسی توجه نکند. اصل قضیه این است ولو عباس عبدی باشد و چه سعید قاسمی باشد و چه کریمی قدوسی و غیره. بنابراین افرادی هستند که در مواقع مختلف، ماموریت خود را انجام می‌دهند و مباحثی را مطرح می‌کنند که همچنان نیز ادامه دارد.

نظر شما