شناسهٔ خبر: 33044951 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جامعه اطلاعاتی آمریکا: ایران با القاعده همکاری نمی‌کند

سه منبع آگاه گزارش دادند یک مقام دولت آمریکا به اعضای کنگره این کشور گفته است که جامعه اطلاعاتی آمریکا هیچ مدرکی دال بر همکاری میان ایران و القاعده در اختیار ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روزنامه دیلی‌بیست، سه منبع آگاه گزارش دادند یک مقام دولت آمریکا به اعضای کنگره این کشور گفته است که جامعه اطلاعاتی آمریکا هیچ مدرکی دال بر همکاری میان ایران و القاعده در اختیار ندارد.

در همین حال میچ مک کانل، رهبر اکثریت جمهوری‌خواهان در سنای آمریکا بعد از شرکت در جلسه‌ای که با حضور مایک پمپئو، وزیر خارجه دولت ترامپ و پاتریک شاناهان، وزیر دفاع موقت آمریکا درباره ایران برگزار شد، در کنفرانسی خبری گفت هیچ کسی درباره راه حل نظامی نسبت به شرایط فعلی ایران سخن نمی‌گوید.

جان باراسو، دیگر سناتور آمریکایی در این کنفرانس خبری ایران را تهدیدی برای آمریکا و متحدان آن برشمرد.

وی با بیان اینکه جهان همچنان خطرناک است مدعی شد: «ایران با داشتن سلاح اتمی، امنیت، ایمنی و ثبات کمتری را برای جهان به ارمغان می‌آورد. وقتی بر امنیت درون کشور تمرکز دارید باید همه تهدید‌ها را جدی بگیریم.»

این سناتور جمهوری‌خواه، افزود: «من به شواهد تهدید‌هایی که از سوی ایران می‌آید نگاه کرده ام، همه آن‌ها برای من معتبر است. ما هرگز نمی‌توانیم چشمان خود را بر روی تهدید‌هایی که به سوی ما می‌آیند، ببندیم.»

نمایندگان کنگره آمریکا بعد از این جلسه اعلام کردند کاخ سفید قصد درگیری نظامی با ایران ندارد.

الیوت انگل، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «آن‌ها (مقام‌های دولت ترامپ) لحنشان را نرم کرده‌اند.»

مایک مکول، عضو ارشد جمهوری‌خواه کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نیز گفت: «ما طرحی برای کاهش تنش با ایران داریم.»

مایک مکول افزود: «هیچ قصدی برای به راه انداختن جنگ در منطقه نداریم.»

آدام اسمیت، رئیس کمیته نیرو‌های مسلح مجلس نمایندگان آمریکا نیز گفت: «پیش بینی نمی‌کنم نیرو‌های مسلح آمریکا در منطقه خلیج (فارس) به کار گرفته شوند.»

دیک دوربین، سناتور دموکرات کنگره آمریکا گفت: «اگر این رئیس‌جمهور فکر می‌کند بدون مقاومت کنگره می‌تواند به جنگ دیگری در خاورمیانه وارد شود، در اشتباه است.»

انتهای پیام/

نظر شما