شناسهٔ خبر: 33044633 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

کشف اتفاقی تخم‌ دایناسور‌ توسط چند دانشجو! +فیلم

دانشجویانی که در حال پیاده‌روی بودند، به طور اتفاقی چند فسیل تخم ۶۶ میلیون ساله دایناسور‌ها را در یک منطقه جنگلی در چین پیدا کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، چهار دانشجوی چینی که در حال پیاده‌روی در منطقه‌ای در جنوب چین بودند به طور اتفاقی فسیل تخم دایناسور را پیدا کردند. این دانشجویان در حال پیاده‌روی در یک منطقه جنگلی بودند که این تخم‌های ۶۶ میلیون ساله را پیدا کردند.

ویدئویی که توسط دوربین تلفن همراه تهیه شده است لحظه‌ای را که این دانشجویان با تعدادی سنگ عجیب پوشیده از گل قرمز مواجه می‌شوند، نشان می‌دهد. این کشف جالب در تاریخ ۱۱می‌ اتفاق افتاد.

شکل عجیب و در عیم حال جالب این سنگ‌های موجب می‌شود این دانشجویان آن‌ها را به یک موزه محلی برای بررسی بیشتر منتقل کنند. مسئولان موزه نیز برای تشخیص دقیق این سنگ‌ها از تعدادی کارشناس از آکادمی علوم چین دعوت کردند تا با حضور در این موزه سنگ‌ها را مورد بررسی و آزمایش قرار دهند. پس از بررسی مشخص شد این سنگ‌ها در واقع فسیل تخم دایناسور‌ها بودند که در دوره کرتاسه که ۱۴۵ میلیون سال پیش آغاز شده و ۶۶ میلیون سال پیش به پایان رسید، زندگی می‌کردند.

این تخم‌ها اکنون در موزه محلی شهر "پینگشیانگ" واقع در استان جیانگژی چین نگهداری می‌شوند. پیدا شدن فسیل تخم دایناسور در این منطقه از چین در حالی خبرساز می‌شود که  استان جیانگژی چین محل کشف یک فسیل طی سال‌های اخیر نیز بوده و به نظر می‌رسد زمانی محل اصلی زندگی دایناسور‌ها در چین بود.

در ۱۵ آوریل سال ۲۰۱۰ یک فسیل تخم دایناسور به همراه پوسته آن در محل یک ساختمان پیدا شد. همچنین در سپتامبر سال ۲۰۰۸ فسیل اسکلت دایناسور در بقایای یک ساختمان توسط کارشناسان اداره آثار فرهنگی پینگشیانگ پیدا شد. در سال ۲۰۱۷ نیز حدود ۳۰ تخم دایناسور که به شکل شگفت‌انگیزی سالم مانده بودند، حین ساخت یک مدرسه جدید توسط کارگران ساختمانی در استان جیانگژی چین پیدا شد. قدمت این تخم‌های دایناسوز به ۱۳۰ میلیون سال پیش می‌رسید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما