شناسهٔ خبر: 33044551 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون استاندار بوشهر:

معیشت و مشکلات ساحل نشینان استان بوشهر دغدغه مسئولان است

گناوه - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: معیشت و مشکلات ساحل نشینان استان بوشهر دغدغه مسئولان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مجید خورشیدی عصر چهارشنبه در نشست هم اندیشی با فعالان اجتماعی شهرستان گناوه با تبریک ماه رمضان و میلاد امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: فعالان اجتماعی سرمایه وجودی خود را صرف جامعه خود می‌کنند و این فعالان با سرمایه گذاری عمر خود به امید اصلاح وضع جامعه از لحاظ سیاسی و اجتماعی تلاش می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر افزود: دغدغه معیشت و مشکلات ساحل‌نشینان استان همواره مورد توجه مسئولان استان بوده و از اولویت‌های است خواهد بود.

وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه اتخاذ شده در استانداری با خودروهای شوتی در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی داخل استان منوط و مشروط بر تخطی نکردن از سرعت مطمئنه و نداشتن کالای ممنوعه قاچاق برخورد نخواهد شد.

خورشیدی بیان کرد: در بنادری که تجارت بر مبنای واردات است تولید واردات محور پایه گذاری و کار در این راستا انجام شود.

وی یادآور شد: پیشنهاد می‌شود تجارت گناوه با برنامه ریزی به سمت اقتصاد تولید بر مبنای واردات سوق داده شود و مواد اولیه وارداتی در این شهرستان برای تولید محصولات دیگر و ایجاد اشتغال و کارآفرینی مورد استفاده قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری اظهار داشت: در انتخابات پیش رو باید حضور آگاهانه و حداکثری داشت زیرا نابسامانی اگر وجود داشته باشد فقط از طریق صندوق رأی می‌توان اصلاح کرد.

وی گفت: برای انتخاب آگاهانه و حضور حداکثری با حفظ یکپارچگی و رفاقت و آرامش و با رقابت کامل وارد عرصه انتخابات شویم.

توجه ویژه به بانوان

وی با اشاره به توجه ویژه دولت به حضور بانوان در عرصه‌های مختلف افزود: آمارها نشان می‌دهد که توجه دولت بخصوص در دوران استانداری آقای گراوند به حضور بانوان ویژه بوده و در هیچ دوره‌ای این تعداد بانوی مدیر در استان نبوده است.

وی گفت: تعداد بانوان مدیر در دوران استانداری آقای گراوند یعنی در طول کمتر از دو سال ۳۹ نفر بوده است که در نوع خود بی نظیر است.

خورشیدی گفت: استاندار بوشهر در ارزیابی مدیران شاخصه‌هایی را در نظر گرفته‌اند که از آن جمله ارتباط با رسانه‌ها و انتصاب بانوان و جوانان است و هر تعداد انتصاب بانوان و جوانان کارآمد افزایش یابد نمره ارزیابی عملکرد مدیران افزایش می‌یابد.

انتصابات استان با اراده استاندار

وی با اشاره به مسائل پیرامون انتصابات در استان بوشهر خاطر نشان کرد: انتصابات در استان بوشهر فقط بر اساس تصمیم نهایی و اراده نماینده عالی دولت یعنی شخص استاندار انجام می‌شود.

وی افزود: البته این به معنای آن نیست که در انتصابات مشورت نمی‌کنند بلکه با افراد مختلف، گروه‌ها، جناح‌ها، نمایندگان مجلس، سمن‌ها مشورت می‌کنند ولی تصمیم نهایی در انتصابات بر عهده خود ایشان است و نباید این ذهنیت در بین گروه‌ها و اقشار مردم وجود داشته باشد که در انتصابات مدیران استان بوشهر دیگران حضور و نقش دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: اگر استمرار، سلامت روان وثبات در کشور می‌خواهیم باید بدانیم که کشور ما در برهه‌ای قرار گرفته که تحریم‌ها با پیچیدگی هر چه بیشتر از دوره قبل بر ملت اعمال شده و تنها چیزی که می‌تواند مردم را دور هم و متحد نگه دارد انسجام بین گروه‌های مختلف مردم است و اگر در درون جناح‌ها با هم مشکل نداشته باشیم به انسجام کلی خواهیم رسید.

لزوم تقویت همدلی

وی خاطر نشان کرد: برخی از همراهان دولت فراموش کرده‌اند که در رقابت به سر برده‌ایم و اگر اصول گرا یا اصلاح طلب هستید باید با هم متحد باشید و قرار نیست در درون با همدیگر مشکلی داشته باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر بیان کرد: لازمه انسجام این است که منافع ملی را خوب بشناسیم و امید به آینده داشته باشیم.

وی ادامه داد: ملت ایران همانگونه که روزهای و دوران‌های سخت گذشته ازجمله جنگ را پشت سر گذاشته است دوره کنونی را با تحریم همراه است را نیز پشت سر خواهد گذاشت و این مهم مشروط بر این است که نه خودمان نا امید شویم و نه با ناامیدی باعث شویم نسل جوان‌تر که چشم به دهان ما دوخته‌اند، امیدشان را از دست دهند.‌ ‌

نظر شما