شناسهٔ خبر: 33044380 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

یک کارشناس حوزه زنان:

نحوه تربیت فرزندان باید در دستور کار آموزش‌های پیش از ازدواج باشد

یک کارشناس حوزه زنان گفت: نحوه تربیت فرزندان باید در دستور کار آموزش‌های پیش از ازدواج باشد و زوج‌های جوان تربیت صحیح کودکانشان را آموزش ببینند.

صاحب‌خبر -

زهرا حسین‌پور در گفتگو با خبرنگار حوزه زنان و خانواده گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با بیان اینکه زوج‌های جوان دیگر به مانند سال‌های دهه 50 و 60 علاقه‌ای به افزایش فرزندان ندارد، گفت: رسیدن به این موضوع که چرا خانواده‌ها کوچک شده و بیشتر جمعیت خانوارها از چهار نفر تجاوز نمی‌کند زیاد کار سختی نیست و می‌توان رد پای اقتصاد را در این معضل مشاهده کرد.

وی گفت: دولتمردان برای تشویق زوج‌ها به فرزندآوری باید مشوق‌های لازم را فراهم کنند تا خانوارها دغدغه‌ای از بابت داشتن فرزند بیشتر نداشته باشند.

این کارشناس حوزه زنان گفت: موضوعی که بسیاری از والدین در خصوص عدم فرزندآوری مطرح می‌کنند سختی تربیت فرزندانشان است که می‌گویند زمان کافی برای تربیت فرزندان ندارند پس به همان یک یا دو فرزند اکتفا می‌کنند.

حسین‌پور افزود: بنابر این راهکاری که برای این مشکل مطرح می‌شود این است که نحوه تربیت فرزندان باید در دستور کار آموزش‌های پیش از ازدواج باشد و زوج‌های جوان تربیت صحیح کودکانشان را آموزش ببینند.

وی ادامه داد: این موضوع سبب می‌شود تا فرصت بیشتری برای تربیت فرزندان در اختیار والدین قرار بگیرد و دیگر چنین دغدغه‌ای نداشته باشند.

انتهای پیام/4076/ن

نظر شما