شناسهٔ خبر: 33044052 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هنر باید در خدمت مضامین قرآنی قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس تاکید کرد: هنرمندان هنر را به سمت مضامین قرآنی ببرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، آیت الله غلامعلی نعیم‌آبادی شامگاه سه‌شنبه در مراسم ضیافت افطار که با حضور اهالی فرهنگ و هنر برگزار شد اظهار داشت: سینما چیز خیلی خوبی است اما در قدیم ایرانی نبود و در محتوای فیلم‌هایی که ساخته می‌شد اثبات غرب و نفی اسلام وجود داشت.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران ماهیت هنر را عوض کرد و انصافا اهالی هنر هم به‌صورت شایسته‌ای آن را همراهی کردند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد:  انقلاب اسلامی بر این باور بود که هنر اروپا برای بی‌هنر کردن ما آمده است و به برکت انقلاب یک تحول درونی در تمامی ابعاد هنر ایجاد شد. 

آیت‌الله نعیم‌آبادی ابراز داشت: علت تنگناها این است که عمده  بودجه کشور خرج روزمره دولت می‌شود.

وی با انتقاد از برگزاری همایش‌های بی‌مورد خاطرنشان کرد: همایش خلیج فارس آبروی ما است اما خیلی از همایش‌ها نیاز نیست و اگر همایش‌های اضافی حذف بشوند بهتر است.

امام جمعه بندرعباس بیان کرد: اگر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بتواند بخش‌های خصوصی را درگیر فعالیت‌های خود کند بسیاری از مشکلات مرتفع می‌شود اما متاسفانه دست‌هایی در کار است که به بخش خصوصی اجازه کار در استان را نمی‌دهد و باید آن‌ها را شناسایی کنیم. 

نعیم‌آبادی خاطرنشان کرد: هنرمندانی در بخش‌های هنری کار می‌کنند باید از نمونه‌های اسلامی الگو بگیرند و  هنر را  به سمت الگوهای اسلامی ببرند و آن را به سمت مضامین قرآنی و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) سوق دهند.

وی یادآور شد: نباید نقش هنر را ناچیز بدانیم و هنری که برگرفته از قرآن باشد هدایت‌گر است.

انتهای پیام/88037/

نظر شما