شناسهٔ خبر: 33044005 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آزمایشگاه‌های فعال در کشور استاندارد هستند/ افزایش تعرفه گروه آزمایشگاهی منطقی نیست

فاطمی گفت: آزمایشگاه‌ها استاندارد ساخته می‌شوند و به ندرت عفونت یا عارضه‌ای به پرسنل منتقل می‌شود.

صاحب‌خبر -
سیدحسین فاطمی رئیس انجمن متخصصین بالینی  علوم آزمایشگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: از نظر استانداردسازی آزمایشگاه‌ها طوری طراحی شده‌اند که مشکلی و بیماری برای کارکنان و پرسنل این مراکز تشخیصی پیش نیاید، معتقدم در زمان نمونه‌گیری به ندرت عفونت یا عارضه‌ای به پرسنل منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: تعرفه گروه آزمایشگاهی همانند سایر گروه‌های جامعه پزشکی محسوب می‌شود و به نظرم افزایش حدود ۱۳ درصدی تعرفه‌ها به نظرم غیرمنطقی و کارشناسانه است، زیرا هزینه خرید کیت‌های تشخیصی و دستگاه‌های مراکز آزمایشگاهی بیش از ۴۵ درصد افزایش داشته است.

تامین تجهیزات علوم آزمایشگاهی با ارز آزاد در کشور

فاطمی با اشاره به اینکه خرید ملزومات آزمایشگاهی و تجهیزات تشخیصی با ارز آزاد انجام می‌شود، افزود: سازمان نظام پزشکی به دلیل عدم تناسب افزایش تعرفه‌ها و تورم موجود در کشور  نامه‌ای خطاب به معاونت ریاست جمهوری نوشته است و خواستار افزایش تعرفه‌های جامعه پزشکی شده است.

رئیس انجمن متخصصین بالینی اظهار کرد: امروزه تمام تجهیزات جدید و ملزومات مصرفی به روز شده وارداتی هستند و گروه‌های مختلفی از دانشجویان در قالب شرکت‌های دانش بنیان در حال تحقیق و پژوهش برای تولید کیت‌های آزمایشگاهی و تجهیزات پزشکی این حوزه هستند.

انتهای پیام/

نظر شما