شناسهٔ خبر: 33043983 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سازمان ملل نسبت به وقوع جنگ داخلي فراگير در ليبي هشدار داد

تهران – ايرنا - «غسان سلامه» نماينده ويژه دبيركل سازمان ملل متحد در امور ليبي روز سه شنبه نسبت به وقوع يك جنگ داخلي فراگير در ليبي هشدار داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش شبكه خبري اسكاي نيوز، سلامه كه در نشست شوراي امنيت سازمان ملل متحد صحبت مي كرد، هشدار داد كه كشور نفت خيز ليبي در آستانه يك جنگ داخلي گسترده است و ممكن است كه اين كشور تجزيه شود و امنيت همسايگانش و منطقه درياي مديترانه به خطر افتد.
نماينده ويژه سازمان ملل متحد در امور ليبي همچنين از جامعه جهاني خواست تا مانع قاچاق سلاح به اين كشور شوند.
وي با بيان اينكه عناصر تروريستي تحت تعقيب بين المللي در ليبي مي جنگند، گفت: داعش و عناصر القاعده از شكاف امنيتي ناشي از حمله به طرابلس استفاده كردند.
پايتخت ليبي از 15 فروردين و همزمان با دستور حفتر فرمانده ارتش ليبي به نيروهاي تحت امرش براي حمله به طرابلس؛ بار ديگر متشنج است.
سلامه همچنين از شوراي امنيت خواست تا طرف هاي درگير در ليبي را به آتش بس و بازگشت به روند سياسي مورد حمايت سازمان ملل متحد، دعوت كند.
'استفان دوجاريك' سخنگوي 'آنتونيو گوترش' دبيركل سازمان ملل پيش تر اعلام كرده بود كه در پي در گيري هاي اخير در طرابلس و اطراف آن، بيش از 75 هزار نفر اين مناطق را ترك كرده اند كه از اين تعداد 10 هزار نفر تنها طي هفته گذشته از منطقه خارج شده اند.
پس از سرنگوني قذافي، ليبي به دو بخش شرقي و غربي تقسيم شد.
دولت وفاق ملي به رياست فايز السراج در طرابلس (غرب كشور) تشكيل شد كه مورد حمايت جامعه جهاني است.
همزمان نيز يك دولت موازي در شهر 'طبرق' در شرق ليبي با حمايت مجلس نمايندگان به رياست 'عقيله صالح' و حفتر فرمانده ارتش، اعلام موجوديت كرد.
كشورهاي عربستان، امارات، مصر از حاميان ژنرال حفتر هستند.
شبك**9365**1392

نظر شما