شناسهٔ خبر: 33043039 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با تاکید دوباره بر پایبندی ایران به برجام

روسیه خواستار برگزاری نشست کمیسیون برجام شد

مسکو - ایرنا - وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای خواستار نشست کمیسیون مشترک برجام شد.

صاحب‌خبر -

وزارت امور خارجه روسیه شامگاه سه شنبه در بیانیه خود خاطرنشان کرد: ضرورت برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام آشکار است.
در ادامه بیانیه گفته شده است: انتظار داریم زمان برگزاری این نشست تعیین شود تا کشورهای شرکت کننده در برجام با همکاری یکدیگر راههای بهبودی اوضاع برای حفظ تضمین شده این توافق بین المللی را مشخص کنند.
در ادامه این بیانیه آمده است: به دقت اوضاع اجرای برجام را زیر نظر داریم و متوجه اخبار رسانه ها شدیم که از آن چنین برداشت می شود که تهران چهار بار حجم غنی سازی اورانیوم را که در سایت هسته ای نطنز تولید می شود افزایش داده است.
در بیانیه خاطرنشان شده است: اهمیت اصولی دارد که این اقدامات تحت کنترل کامل آژانس بین المللی انرژی اتمی جریان دارد و از نقطه نظر رعایت تعهدات ایران در چارچوب برجام هیچ مشکلی بروز نمی کند.
«آژانس بین المللی انرژی اتمی از پیش در جریان تحولات فرا رو قرار گرفته بود و همه تشریفات تعیین شده رعایت شده است.»
«ایران حتی با افزایش تولید اورانیوم غنی شده در چارچوب پارامترهای تعیین شده در برجام می ماند. به عبارت دیگر وضعیت پیش آمده نمی گوید که ایران تعهدات خود را در چارچوب برجام نقض می کند.
در ادامه بیانیه گفته شده است: با این حال در مجموع دورنمای برجام نگران کننده است. معتقدیم که همه طرف های شرکت کننده باید سریعا تلاش های مشخص برای حفظ قابلیت اجرایی و پایداری برجام بکار گیرند. ضامن این روند اجرای کامل تعهدات همه کشورهای عضو برجام است.
« امیدواریم که از تشدید بیشتر اوضاع جلوگیری شود. این وضعیت تا اندازه زیادی به شرکای اروپایی و توانایی آنها برای پاسخ شایسته به نگرانی های ایران بستگی دارد تا شرایط برای برقراری روابط اقتصادی و بازرگانی شرکت های اروپایی علاقه مند به همکاری با ایران فراهم شود.»
وزارت خارجه روسیه در پایان بیانیه خود آورده است: امیدواریم تا زمانی که اقدامات مشترک جریان دارد ایران از گام های بعدی برای توقف اجرای تعهدات خود در چارچوب برجام بپرهیزد.
اروپام*391*1346

نظر شما