شناسهٔ خبر: 33042990 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون وزیر کشور:

صدور مجوز سرمایه گذاری تسهیل شود/ بیکاری در ۱۵ استان کاهش یافت

زنجان-معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور بر ضرورت تسهیل در روند صدور مجوزهای سرمایه گذاری تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، بابک دین‌پرست شامگاه سه شنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که در تالار پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار شد، با تاکید بر تسهیل در روند صدور مجوزها، اولویت قرار دادن اهلیت و صلاحیت افراد در صدور این مجوزها را ضروری دانست و افزود: بی‌تردید اگر قرار باشد روند صدور مجوزها زمان‌بر شود، سرمایه‌گذاران از این روند دلسرد شده و انگیزه خود را برای سرمایه‌گذاری از دست خواهند داد.

وی با بیان اینکه تسهیل در صدور مجوزها امری مهم و واگذاری این مجوزها بر اساس اهلیت و صلاحیت افراد نیز مهم‌تر است، از زنجان به‌عنوان یکی از استان‌هایی که دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای است، یاد کرد و ادامه داد: خوشبختانه ظرفیت‌هایی که امروز در زنجان وجود دارد، در بسیاری از استان‌ها نیست، لذا برای جذب سرمایه‌گذاری در این استان، انتظار داریم روند صدور مجوزها از ۶۰ روز فعلی نیز کمتر باشد.

دین پرست با اشاره به اینکه طبق تأکیدات رهبر فرزانه انقلاب و رئیس‌جمهور، جلسات اقتصاد مقاومتی به عنوان قرارگاه جنگ اقتصادی به‌شمار رفته و در برگزاری مرتب و منظم و مهم‌تر از همه کارشناسی شده این جلسات اهتمام ویژه از سوی مسئولان وجود داشته باشد، تصریح کرد: امروز که در شرایط سخت تحریم قرار داریم، همه مسئولان باید به گونه‌ای عمل کنند که از این گردنه نیز به سلامت عبور کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه یکی از اولویت‌های دولت در سال گذشته، اختصاص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای رونق تولید، بازسازی و نوسازی بود، اظهار کرد: خوشبختانه زنجان یکی از استان‌هایی است که در این زمینه عملکرد قابل قبولی داشته و در این راستا ۲۳۰۸ طرح را در این منطقه اجرایی کند.

دین‌پرست با بیان اینکه در زمینه کاهش بیکاری سال قبل ۱۵ استان با کاهش و ۱۵ استان با افزایش نرخ بیکاری مواجه بوده‌اند، گفت: استان زنجان با ۸.۵ درصد، ۳.۵ درصد نسبت به میانگین کشوری کمتر است.

وی ادامه داد: امروز باید موانع تولید که یکی از چالش‌های پیش روی اشتغال است، برطرف شود، به همین باید برگزاری جلساتی چون شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی جدی گرفته شده و نسبت به بهبود فضای کسب و کار اقدامات اساسی صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور افزود: شاخص نرخ مشارکت اقتصادی کشور به ۴۰.۵ درصد افزایش دارد این امر نسبت به سال قبل‌تر از آن افزایش یافته است. ۱۱ استان کشور با کاهش نرخ مشارکت اقتصادی مواجه و ۱۸ استان با افزایش مواجه و وضعیت ۲ استان نیز تفاوتی نکرده است.

دین‌پرست با تاکید بر اینکه امروز در برهه‌ای قرار داریم که باید رونق تولید را با برطرف کردن مشکلات واحدهایی که با کم‌ترین ظرفیت کار می‌کنند، فراهم کنیم، ادامه داد: در همین راستا آمار حاکی از آن است که در حال حاضر ۷۹ واحد تولیدی در استان زنجان با ۶۶۷۷ نفر مشغول به فعالیت هستند و به این آمار باید تعداد ۹ واحد بحرانی را نیز اضافه کرد.

وی با بیان اینکه بازگرداندن واحدهای راکد به چرخه تولید باعث می‌شود تا باری از مشکلات اقتصادی کم شده و همین مسئله بر دغدغه‌های امنیتی و اجتماعی نمی‌افزاید، خاطرنشان کرد: خوشبختانه یکی از راهکارهایی که امروز اتخاذ شده، موضوع واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی است که معتقدیم باید در این روند شتاب بیشتری صورت گیرد.

نظر شما