شناسهٔ خبر: 33042922 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

73 هزار ميليارد ريال براي اشتغال روستايي کشور پرداخت شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - اردبيل- ايرنا- معاون توسعه روستايي و مناطق محروم رياست جمهوري اعلام کرد: تاکنون 73 هزار ميليارد ريال در قالب تسهيلات طرح اشتغال پايدار روستايي در کشور به متقاضيان پرداخت شده است.

به گزارش ايرنا، محمد اميد سه شنبه شب در جريان بازديد از طرح هاي اشتغالزاي شهرستان هاي استان اردبيل گفت: در مجموع 180 هزار ميليارد ريال اعتبار براي پرداخت تسهيلات طرح پايدار اشتغال روستايي اختصاص يافته است.
وي بيان کرد: قرار است امسال مابقي اين تسهيلات که حدود 100 هزار ميليارد ريال و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملي است، به طرح هاي اشتغالزاي روستايي معرفي شده به بانک و به تدريج در سال جاري پرداخت شود.
اميد با اشاره به اين که بر اساس ماده 27 قانون برنامه بايد سالانه در پنج هزار روستاي کشور طرح آمايش سرزميني تهيه شود، از انجام مطالعات آمايش سرزميني در 9 هزار روستاي کشور خبر داد.
وي گفت: تلاش معاونت توسعه روستايي رياست جمهوري اين است که در حوزه اشتغال روستايي، تسهيلات به سمت روستاهايي هدايت شود که داراي آمايش سرزميني است و پس از اين، طرح هاي اشتغال نيز بر اساس مطالعات آمايش سرزمين دنبال و حمايت خواهد شد.
معاون توسعه روستايي و مناطق محروم رياست جمهوري اضافه کرد: در سال جديد نيز پنج هزار روستا به طرح آمايش سرزميني ملحق مي شود و اين طرح در روستاهاي زير 20 خانوار تا پايان برنامه ششم توسعه تهيه شده و تسهيلات اشتغال نيز با محوريت طرح آمايش پرداخت خواهد شد.
وي در ادامه با اشاره به وجود پنج ميليون و 700 هزار واحد مسکوني در روستاهاي کشور گفت: حدود 50 درصد از اين ميزان با تسهيلات مسکن روستايي بازسازي شده و تعدادي هم توسط خود مردم مقاومت سازي شده و بر اين اساس، نزديک به سه ميليون و 200 هزار واحد مسکوني روستايي در کشور مقاوم سازي شده است.
معاون توسعه روستايي و مناطق محروم رياست جمهوري همچنين افزود: در سال جاري نيز بنياد مسکن انقلاب اسلامي با تسهيلات 400 ميليون ريالي براي هر واحد مسکن روستايي برنامه مقاوم سازي دارد.
وي هدف از سفر به استان اردبيل را بررسي طرح هاي اشتغالزا در مناطق کمتر توسعه يافته و روستايي استان اردبيل و تصميم گيري براي پرداخت تسهيلات مورد نياز به اين گونه طرح ها اعلام کرد و ادامه داد: بر اين اساس طرح هايي در شهرستان هاي پارس آباد، گرمي و مشگين شهر مورد بازديد قرار گرفت.
اميد با اشاره به ادامه سياست حمايت از پروژه هاي اشتغالزا در مناطق محروم و به خصوص روستايي استان اردبيل با ارائه تسهيلات بانکي و شروع کارهاي خوب در اين زمينه در سطح اين استان اظهار کرد: نظام و دولت در صدد فراهم کردن بستر مهاجرت معکوس از شهر به روستاها بوده و استان اردبيل در اين زمينه پيشگام است و سرمايه گذاران محلي انگيزه پيدا کرده اند و دولت هم کمک مي کند تا اين پروژه ها به نتيجه برسد.
وي اظهار کرد: استان اردبيل منابع تسهيلات طرح پايدار اشتغال روستايي را خوب هزينه کرده و با پرداخت اين تسهيلات طرح هاي خوبي شروع شده و بنا داريم که براي حمايت از اشتغال در روستاها منابع بيشتري در اختيار اين استان قرار دهيم.
وي اقدامات انجام شده در زمينه توليد شيرآلات ساختماني در شهرستان گرمي را که مورد حمايت معاون توسعه روستايي و مناطق محروم رياست جمهوري است، چشمگير، موفقيت آميز و کار بزرگي در سطح کشور خواند.
معاون توسعه روستايي و مناطق محروم رياست جمهوري افزود: اين معاونت پيش از اين در زمينه اجراي طرح هاي اشتغالزا همراهي داشته و در شهرک هاي صنعتي منطقه نيز تسهيلاتي را براي تکميل و توسعه طرح هاي توليد شيرآلات خانگي و ساختماني پرداخت خواهد کرد.
وي پرداخت تسهيلات را مقدمه اي براي اشتغال جوانان منطقه دانست و بيان کرد: شهرستان گرمي در محروميت شرايط خاص خودش را دارد ولي حرکت بسيار خوب و جانداري براي اشتغال در اين شهرستان شکل گرفته که مورد حمايت قرار خواهد گرفت.
اميد ادامه داد: بنياد مستضعفان نيز اقداماتي را در شهرستان گرمي شروع کرده و بخشي از تسهيلات ارائه شده توسط بنياد هم توسط معاونت توسعه روستايي رياست جمهوري براي کاهش سود بانکي تقبل شده است و معتقديم که حضور بنياد مستضعفان در منطقه در زمينه تامين زيرساخت ها و اشتغال مي تواند بسيار موثر باشد.
معاون توسعه روستايي و مناطق محروم رياست جمهوري با اشاره به نياز شهرستان گرمي براي اجراي طرح هاي آبرساني روستايي در قالب مجتمع هاي بزرگ گفت: يکي از اين طرح هاي بزرگ طرح آبرساني به بخش موران با 64 روستا بود که مورد بازديد قرار گرفته و مقرر شد که بنياد مستضعفان کمک کند تا مرحله اول اين پروژه تا هفته دولت امسال به بهره برداري برسد.
معاون توسعه روستايي و مناطق محروم رياست جمهوري روز سه شنبه براي سفر 2 روزه وارد فرودگاه پارس آباد مغان در استان اردبيل شد.
بازديد از شهرک گلخانه اي پارس آباد ، بازديد از مجتمع آبرساني بخش موران شهرستان گرمي و بازديد از کارخانه توليد پوشاک الطافي در بخش رضي از برنامه هاي اميد در روز اول سفر وي بود و فردا نيز او در جلسه کارگروه اشتغال استان شرکت مي کند.
1905/6016
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما