شناسهٔ خبر: 33042908 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مدير مخابرات کرمان:عقب ماندگي زيرساخت هاي ارتباطي جبران مي شود

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - کرمان - ايرنا - مدير مخابرات منطقه کرمان با اشاره به فعاليت هاي انجام شده در شبکه ارتباطي گفت: شرکت مخابرات با مشارکت وزارت ارتباطات عقب ماندگي در شبکه زيرساخت ارتباطي اين استان را جبران مي کند.

به گزارش ايرنا، سيد رهام حسيني عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: توسعه شبکه ارتباطي استان کرمان نسبت به استان هاي ديگر به علت پهناوري استان و محدوديت هاي سال هاي گذشته دچار عقب ماندگي شده و در اين زمينه پهناي باند طي يک سال گذشته در برخي مسيرهاي ارتباطي بيش از 2 يا سه برابر شده است.
وي با اشاره به مصوبات سفر وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات به استان کرمان اظهار داشت: توسعه ارتباطي 58 سايت روستايي کم برخوردار و فاقد ارتباطات در حوزه مخابرات بوده که از اين ميزان 15 محل راه اندازي، هفت مورد در حال راه اندازي و 6 مورد مشکل برق دارد و اجراي مابقي در برنامه قرار دارند.
مدير مخابرات منطقه کرمان گفت: براي رفع مشکلات ارتباطي استان کرمان نياز به توسعه پهناي باند شهرهاي اصلي به اضافه شهرهاي تابعه استان وجود داشت لذا برنامه ريزي و توسعه فيبر نوري بين شهري استان در دستور کار شرکت مخابرات استان قرار گرفت و 250 کيلومتر فيبرنوري ترکيبي براي توسعه استان خريداري شده است.
وي عنوان کرد: با همکاري و هماهنگي شرکت ارتباطات زيرساخت براي توسعه افزايش پهناي باند مسير کرمان - بم فيبر نوري و پهناي مورد نياز شهر بم را توسعه داديم.
حسيني گفت: پهناي باند شهرستان هاي همجوار جيرفت و کهنوج از 10 به 30 گيگابيت و محور بم – جيرفت را از 10 به 15 گيگابيت افزايش داديم.
وي با بيان اينکه منطقه جنوب به شاخص هاي مخابراتي نياز داشت بيان کرد: شرکت مخابرات اقدام بزرگي در اين منطقه انجام داد که موجب شد شاخص هاي مخابراتي جنوب کرمان به شاخص هاي مطلوب کشوري نزديک شود.
مدير مخابرات منطقه کرمان افزود: فيبر نوري اورژانس و مرکز بهداشت فارياب، 12 طرح براي دادگستري که از اين ميزان 6 مورد به اتمام رسيده، 12 پروژه براي آب منطقه اي استان در يکسال گذشته به اتمام رسيده يا در در مراحل اجرايي قرار دارند.
وي تاکيد کرد: عمليات اجرايي پروژه FTTH فيبر نوري در شهرستان هاي کرمان، زرند، سيرجان و رفسنجان از يکسال گذشته آغاز و اکنون به بهره برداري رسيده است و در حوزه تعداد مشترکان FTTH کرمان مقام دوم را بين استان ها نسبت به برنامه کسب کرده است.
حسيني عنوان کرد: توسعه مخابراتي استان کرمان به سمت جايگزيني فيبر نوري به جاي کابل هاي مسي پيش مي رود که موجب کاهش هزينه در اجرا و بهره برداري با تکنولوژي جديد مي شود.
وي ادامه داد: رويکرد مخابرات به سمت توسعه پروژه FTTH با پهناي باند بيش از 50 مگابيت است و در اين راستا از مجموع 15 پروژه براي شوراي حل اختلاف 12 مورد اجرا شده است.
مدير مخابرات منطقه کرمان افزود: 76 مورد از مجموع 104 پروژه واي فاي استان کرمان اجرايي شده و مابقي در دست اجرا است و مشکل ارتباطي برخي نقاط که مشکل واگذاري پهناي باند از طريق کابل مسي دارند از طريق واي فاي رفع مي شود.
وي گفت: ايستگاه هاي برخي از مناطق روستايي مورد سرقت قرار گرفتند که اين مناطق از طريق سيم کارت هاي موبايلي به شبکه همراه اول متصل مي شوند.
حسيني ادامه داد: اينترنت 2 جي مناطق روستايي توسط شرکت مخابرات در حال ارتقا به نسل سوم و چهارم اينترنت همراه است.
وي گفت: در توسعه پهناي باند مسير ارتباطي کرمان به رفسنجان از 10 به 20 گيگ و رفسنجان به شهربابک از 2.5 به 10 گيگابيت افزايش يافته است.
مدير مخابرات منطقه کرمان ادامه داد: محور شهربابک – انار طي يکسال گذشته از 64 مگابيت به 2.5 گيگ و افزايش ظرفيت پهناي باند کرمان - زرند از 10 به 20 گيگابيت ارتقاء يافته است.
وي با بيان اينکه توسعه ارتباطي استان کرمان طي چند پروژه در دست اقدام است گفت: توسعه ارتباطي در 42 نقطه از نيازهاي اصلي استان است که به زودي در اين مناطق راه اندازي مي شود و پهناي باند استان کرمان طي اين پروژه ها در سال هاي آينده تضمين شود.
وي افزود: 225 تکنولوژي نسل دوم به نسل سوم و چهارم اينترنت همراه در فاز هفت ارتباطات سيار استان کرمان اجرا مي شود و در فاز 7.5 نيز تعداد 120 تکنولوژي راه اندازي مي شود که اينک در مرحله نخست بهره برداري قرار دارند.
حسيني يادآورشد: 320 سايت Gsm روستايي در 2 بخش شمال و جنوبي تا پايان خرداد ماه به 2 جي همراه اول تبديل خواهند شد.
وي اضافه کرد: تجهيزات همراه اول در استان کرمان در حال توسعه و متناسب با تغييرات تکنولوژي روز دنيا به پيش رود.
حسيني با اشاره به وضعيت پوشش ارتباطي جاده هاي استان کرمان گفت: بيش از 99 درصد از راه هاي بين شهرستان ها اينک داراي پوشش ارتباطي هستند و نقطه هايي کوتاه مشکلاتي وجود دارد که از نظر هزينه براي اپراتور به صرفه نيست که اين امر نيز براي پوشش ارتباطي در حال بررسي است.
مدير مخابرات منطقه کرمان تصريح کرد: نقاط اصلي و فرعي بدون پوشش ارتباطي از طريق استانداري کرمان مشخص مي شوند و در اختيار مخابرات گذاشته مي شود و در اين مناطق نيز از طريق رومينگ با همکاري ايرانسل پوشش ارتباطي برقرار خواهد شد.
** 2 ميليون و 700 هزار نفر از مردم کرمان مشترک همراه اول هستند
وي در بخش ديگري از سخنانش ضمن تبريک ولادت امام حسن مجتبي، ماه مبارک رمضان و روز ارتباطات و روابط عمومي گفت: تعداد 940 هزار شماره تلفن منصوبه اکنون در استان کرمان وجود دارد که 862 هزار مورد از اين ميزان اکنون فعال و مشغول به کار هستند.
حسيني افزود: تجهيزات ديتا 200 هزار پورت پرسرعت منصوبه در استان کرمان وجود دارد که از اين ميزان اکنون تعداد 123 هزار مشترک ADSL داير هستند و تعداد پورت هاي پرسرعت سازمان ها در حال حاضر پنج هزار و 233 مورد است.
وي اضافه کرد: تعداد مشترکان منصوبه تلفن همراه استان کرمان بيش از 2 ميليون و 700 هزار مشترک بوده است که از اين ميزان 2 ميليون و 50 هزار تلفن همراه فعال هستند.
مدير مخابرات منطقه کرمان با بيان اينکه در مجموع بيش از چهار هزار و 300 کيلومتر شبکه فيبر نوري در استان وجود دارد گفت: يکهزار و 336 کيلومتر شبکه بين شهري و يکهزار و 550 کيلومتر درون شهري و يکهزار و 400 کيلومتر شبکه فيبر نوري روستايي در استان کرمان وجود دارد.
وي ادامه داد: در حوزه فعاليت مخابرات منطقه کرمان، تعداد چهار هزار و 830 روستاي داراي ارتباط، سه هزار و 962 روستا تحت پوشش همراه اول و سه هزار و 650 روستا داراي تلفن خانگي هستند.
حسيني افزود: در پروژه ديتا از ابتدا تا پايان سال 97 به ميزان 90 درصد اطلاعات پورت پرسرعت براي ادارات تکميل شد و توسعه پورت پرسرعت 60 درصد انجام شده است.
وي گفت: طي مدت ياد شده تعداد 106 پروژه در راستاي توسعه و بهينه سازي شبکه اصلي ديتا و 36 طرح متفرقه در استان داشتيم.
**ايستگاه هاي همراه اول زياني براي مردم ندارند
مدير مخابرات منطقه کرمان عنوان کرد: ارتباطات استان کرمان نياز به توسعه دارد و متاسفانه به علت تبليغات سوء در تشعشعات موبايلي مردم مانع نصب ايستگاه ها در اماکن شخصي و ادارات مي شوند.
وي ادامه داد: هيچ سازمان و مرکز رسمي ضرر و زياندهي آنتن هاي ارتباطي را براي افراد در معرض آن تاييد نکرده است.
حسيني گفت: مردم نسبت به ايستگاه هاي ارتباطي نظر منفي نداشته باشند زيرا نقاطي که بيشترين آنتن را دارند کمترين زيان را براي مردم دارد.
وي در بخش ديگري بيان کرد: افراد مي توانند با شماره گيري ستاره 800 مربع پيامک هاي تبليغي و خدمات ارزش افزوده را قطع کنند.
حسيني با اشاره به مشکلات 34 نفر نيروي قرارداري شرکت مخابرات براي بازگشت به کار گفت: مشکل نيروهاي انساني به صورت جدي پيگيري مي شود و اين افراد براي مذاکره حضوري دعوت شدند اما حاضر به مذاکره نيستند.
مدير مخابرات منطقه کرمان افزود: قراداد شرکت مخابرات با هواوي لغو شده زيرا در راستاي رونق توليد از تجهيزات توليدي داخل کشور استفاده مي شود و 42 نقطه استان کرمان نيز با تجهيزات داخلي توسعه ارتباطي مي يابند.
وي اضافه کرد: سامانه 118 در سه شهرستان کرمان، رفسنجان و سيرجان سرويس مي دهد و افراد فعال در اين سامانه به صورت تمام وقت مشغول خدمات رساني به مردم استان هستند و به صورت لحظه اي رصد مي شوند.
27 ارديبهشت ماه به نام روز جهاني مخابرات، ارتباطات و روابط عمومي نام گذاري شده است.
7420/ 5054
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما