شناسهٔ خبر: 33042897 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اقلیمی: شانس زیادی برای کسب سهمیه در مجارستان نداریم/ مسائل جانبی ما را عقب انداخت

سرمربی کانوی ایران درباره کسب سهمیه المپیک در مجارستان گفت: در بین کشورهای آسیایی چین شانس بیشتری دارد ما به آن صورت شانسی نداریم اما تلاش می‌کنیم در مسابقات شرکت کنیم.

صاحب‌خبر -

الیاس اقلیمی سرمربی کانوی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس، درباره اردوهای ملی‌پوشان اظهار داشت: چهارمین اردو را در اردبیل شروع کرده‌ایم که 5 خرداد به پایان می‌رسد به فاصله دو  سه روز دوباره اردوها را آغاز خواهیم کرد. ما تا آخر خرداد در اردبیل اردو خواهیم داشت. شرایط از نظر تغذیه و اسکان و همین طور پیست خوب است و ما مشکلی نداریم.

وی درباره عدم حضور ایران در کاپ‌های جهانی یادآور شد: ما به کاپ‌ها نمی‌رسیم و این مسابقات را از دست دادیم، چون در زمستان اردو نداشتیم. شرایط طوری نبود که نتایج قابل قبولی در کاپ‌ها بگیرم. البته تیم‌ها در این مسابقات برای نتیجه نمی‌آیند و تلاش می‌کنند برای قهرمانی جهان آماده شوند.

* حضور در 2 ماده کانو برای کسب سهمیه

سرمربی کانوی ایران در ادامه با اشاره به اینکه مسابقات کسب سهمیه المپیک توکیو از 29 مرداد در مجارستان آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: مسابقات مجارستان نخستین مسابقه کسب سهمیه است، شاهو ناصری، عادل مجللی و اجاقی با ما تمرین می کنند که ما در مسافت هزار متر یک و دو نفره برای کسب سهمیه رقابت خواهیم کرد به همین دلیل 3 ورزشکار کافی است. شاید نبی رضایی را هم اضافه کنیم. در مرحله دوم مسابقات کسب سهمیه المپیک در آسیا و در تایلند برگزار می‌شود به همین دلیل شش ماهه دوم تمرینات را با 4 نفر آغاز می‌کنیم، فعلاً نبی رضایی با تیم زیر 23 سال تمرین می‌کند.

* به آن صورت شانسی برای کسب سهمیه در مجارستان نداریم

اقلیمی در پاسخ به این سوال که ما در چه ماده‌هایی شانس کسب سهمیه المپیک توکیو را داریم، خاطرنشان کرد: ما در مسافت هزار متر یک و دو نفره شرکت می‌کنیم 4 سال قبل هم یک سهمیه در آب‌های آرام داشتیم که مجللی توانست با شرایطی که ورزشکار روس داشت سهمیه المپیک ریو را بگیرد. مسابقات جهانی برای کسب سهمیه نه فقط برای ایران بلکه برای همه آسیا سخت است. البته در بین کشورهای آسیایی چین شانس بیشتری دارد ما به آن صورت شانسی نداریم اما تلاش می‌کنیم در مسابقات شرکت کنیم چون یک فاکتور برای کسب سهمیه در آسیا حضور در مسابقات قهرمانی جهان است. تلاش می‌کنیم تایم‌ها را برسانیم اما با توجه به از دست رفتن تمرینات زمستان کارمان سخت است.

* همه کمک کنند از حیثیت قایقرانی دفاع کنیم

وی درباره اینکه آیا اردوی برون‌مرزی هم خواهید داشت یا خیر،‌گفت: ما درخواست کردیم و برنامه را داده‌ایم امیدواریم که شرایط ایده‌ال باشد و همه کمک کنند تا از حیثیت قایقرانی دفاع کنیم. اما سهمیه گرفتن سخت است. من در جلسه‌ای که در کمیته ملی المپیک داشتم گفتم هر که از آسیا سهمیه بگیرد و به المپیک برود مطمئن باشید جزو 7 قایق برتر خواهد بود چون سطح کانوی آسیا بالاست. چین و قزاقستان در المپیک مدال داشتند باور کنید ما هم خودمان را رسانده بودیم، اما مسائل جانبی مثل تغییر و تحول در فدراسیون و تعطیلی اردوها ما را عقب انداخت. شاید یک زمانی در آسیا اول شویم به همین دلیل کمک می‌خواهیم.

انتهای پیام/

نظر شما