شناسهٔ خبر: 33042872 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

فراجناحي عمل کردن گره زيادي را در کشور حل مي کند

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا- وزير پيشين دادگستري گفت: در شرايطي که کشور تحت فشار روزافزون است و پيوسته مورد تهديد و تحريم قرار داريم، هم افزايي و فراجناحي عمل کردن در اين شرايط گره هاي زيادي از کشور را حل مي کند.

حجت الاسلام والمسلمين مصطفي پورمحمدي روز سه شنبه در هشتمين مجمع عمومي انجمن حمايت از توسعه استان کرمان که در تالار مولانا مرکز همايش هاي صدا و سيما برگزار شد، افزود: فرهنگ خيريه و رسيدگي به نيازمندان جز آداب و ريشه در فرهنگ ايراني اسلامي ما دارد.
وي با اشاره به اينکه بنياد خيريه کوثر مشيز کرمان منشا خدمات گسترده اي در کشور بوده است، اضافه کرد: اين فرهنگ خوب را بايد تقويت کرد.
پورمحمدي ادامه داد: شرايط کشور در فضاي خاص و حساسي قرار دارد، مناسبات کشور ما در ارتباط با کشورهاي منطقه اي و فرامنطقه اي به شکلي است که بايد مسائل را فرا استاني مورد توجه قرار داد و با عزمي ملي نقاط قوت را پيدا کنيم و توانايي هاي خود را تقويت کنيم.
دبير عالي جامعه روحانيت مبارز اظهار داشت: دست اندرکاران، مديران و فعالان کشور اگر قرار است تلاشي صورت دهند اکنون بهترين فرصت است. بايد ثابت کنيم ريشه مشکلات اقتصادي و سرنوشت ما در دستان آمريکا نيست. اين روزها که بزرگان کشور نياز به اتحاد دارند شنيده مي شود مديران موفقي را در استان کرمان برکنار مي کنند که ريشه در نگاه جناحي و گروهي دارد.
وي بيان کرد: انجمن حمايت از توسعه استان کرمان از پربارترين و پرنخبه ترين مجامع کشور است که مي توانند با رويکرد ملي به مسائل کرمان نگاه کنند و همه توجه خود را به توسعه اي معطوف کنند که منشا خير و اثر در توسعه کشور باشد.
** ما ايراني توسعه يافته مي خواهيم
دبيرکل جامعه مهندسين انقلاب اسلامي نيز در اين مراسم گفت: ما ايراني توسعه يافته مي خواهيم و استان کرمان با منابع انساني و طبيعي که دارد مي تواند الگويي موفق در دل ايران باشد.
«محمدرضا باهنر» اظهارداشت: استان کرمان همواره از نظر رشد و توسعه رشد خوبي داشته و علت تلاش و موفقيت کرمان در همه ابعاد موقعيت و واقعيت جغرافيايي اين استان است.
وي افزود: کرمان به دليل شرايط کويري که دارد از قديم الايام مرکز تلاش و همت مردمان آن خطه بوده است. نمونه اين تلاش حضور پر رنگ و پر تعداد کارگزاران کرماني در سطح مديريت ملي است.
باهنر با بيان اينکه سرمايه انساني استان کرمان بسيار خوب و کارآمد است، گفت: ما از مجلس هفتم تلاش کرديم انجمن حمايت از توسعه استان کرمان شکل بگيرد و بناي انجمن بر اين گذاشته شد که در کرمان دعواي جناحي نداشته باشيم.
نماينده پيشين مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان کرد: خوشبختانه اين کار انجام شد و تاکنون در بر پاشنه همگرائي و همکاري همه جانبه مديران و فعالان اقتصادي استان کرمان چرخيده است.
وي خطاب به استاندار کرمان گفت: تاکنون اوضاع به خوبي پيش مي رفت، چپ و راست گاهي در استان موضع گيريهايي مي کردند ولي وقتي حرف و موضوع به توسعه کرمان مي رسيد با هم کنار مي آمديم اما امروز متاسفانه مديران استان با رويکرد سياسي و جناحي به مسايل استان نگاه مي کنند که اين براي توسعه استان کرمان سم مهلک است.
باهنر اضافه کرد: يک بنگاه موفق در کشور اگر از جهاتي به استاندار، امام جمعه، نمايندگان و قدرت زور مداران سياسي و غيرسياسي هماهنگ نباشد و رضايت آنها را جلب نکند بدون توجه به جناح راست و يا چپ آن از گردونه فعاليت اقتصادي خارج مي کنند.
دبيرکل جامعه مهندسين تاکيدکرد: بنگاه هاي اقتصادي موفق يا بايد همه را راضي کنند و جوابگوي همه درخواست ها باشد و اگر مطيع و جوابگو نبود ورشکسته اش مي کنند، نمونه اش زمين خوردن يک بنگاه اقتصادي بزرگ و موفق در کرمان است که در اينجا نام آن را ذکر نمي کنم.
وي ادامه داد: درآمد يک بنگاه مس کرمان چند برابر بودجه عمراني کشور است، اين مزيت ها فرصت هاي کاملا بارز و منحصر به فرد اين استان به شمار مي رود که اگر به صورت ملي و توسعه محور به آن نگاه کنيم و عمل ما منطبق با کارآمدي باشد مي توان به نحو شايسته از آن استفاده کرد.
دبيرکل جامعه مهندسين انقلاب اسلامي گفت: ما به عنوان انجمن حمايت از توسعه استان کرمان با خود قرار گذاشتيم که اعضاي مجمع به هيچ وجه درکارها و پروژه هاي اقتصادي ورود نکنيم. در امور اجرائي استان دخالت نکنيم و مسئوليت نيز قبول نکنيم و خدا را شکر مي کنيم تا به امروز بر عهد خود باقي مانده ايم.
شبک**سيام*1744*1108**1392
انتهاي پيام /*

نظر شما