شناسهٔ خبر: 33042711 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تعادل | لینک خبر

اخبار کلان

شاخص قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری‌های صنعتی کشور در فصل بهار به عدد ٢٦٤,٠٦ رسید که نسبت به فصل قبل ٢.٨٧ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٤.٦١ درصد افزایش داشته است.

صاحب‌خبر -

تورم 14.6 درصدی تولیدکننده گاوداری‌ صنعتی

شاخص قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری‌های صنعتی کشور در فصل بهار به عدد ٢٦٤,٠٦ رسید که نسبت به فصل قبل ٢.٨٧ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٤.٦١ درصد افزایش داشته است.

به گزارش «تعادل»، شاخص قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری‌های صنعتی کشور در سال ١٣٩٧ به عدد ٣٧١,١٨ رسید که نسبت به سال قبل ٥٢.٤٨ درصد افزایش داشته است. بیشترین افزایش شاخص محصولات گاوداری‌های صنعتی کشور در این سال نسبت به سال قبل مربوط به قلم «گاو حذفی شیری» (٤٧/٧٥ درصد) و کمترین افزایش مربوط به «کود» (٢٣.٩٨ درصد) بوده است.

شاخص قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری‌های صنعتی کشور در فصل بهار به عدد ٢٦٤,٠٦ رسید که نسبت به فصل قبل ٢.٨٧ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٤.٦١ درصد افزایش داشته است. در این فصل بیشترین افزایش نسبت به فصل قبل مربوط به قلم «گاو تلیسه» (١٥.٧٩ درصد) و کمترین افزایش مربوط به شیر (١.٣٤ درصد) بوده است.

شاخص قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری‌های صنعتی کشور در فصل تابستان به عدد ٣٣٢,٩٩ رسید که نسبت به فصل قبل ٢٦.١٠ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٤٠.٣١ درصد افزایش داشته است. در این فصل بیشترین افزایش نسبت به فصل قبل مربوط به «گوساله پرواری» (٣٣.١٤ درصد) و کمترین افزایش مربوط به «کود» (١.٠٣ درصد) بوده است.شاخص قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری‌های صنعتی کشور در فصل پاییز به عدد ٤٠٦,٥٧ رسید که نسبت به فصل قبل ٢٢.٠٨ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٦٣.١٠ درصد افزایش داشته است. در این فصل بیشترین افزایش نسبت به فصل قبل مربوط به «گاو تلیسه» (٣١.١٨ درصد) و کمترین افزایش مربوط به «گاو نر داشتی» (٢.١٥ درصد) بوده است.

شاخص قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری‌های صنعتی کشور در فصل زمستان به عدد ٤٨١,١١ رسید که نسبت به فصل قبل ١٨.٣٤ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٨٧.٤٢ درصد افزایش داشته است. در این فصل بیشترین افزایش مربوط به «گوساله پرواری» (٤٠.٧١ درصد) و کمترین افزایش مربوط به «شیر» (٤.٥٨ درصد) بوده است.

شاخص قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری‌های صنعتی در استان‌های خوزستان و کهگیلویه وبویر احمد به ترتیب با ٧٠,٦٢ و ٦٨.٧٦ درصد بیشترین افزایش را نسبت به سال قبل داشته‌اند.

پرداخت 54 هزار میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی

محمد باقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: در سال ۱۳۹۷ بالغ بر

۵۴ هزار و ۳۹۹ میلیارد تومان برای طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای از سوی دولت پرداخت شده است و از این رقم حدود ۲۱ هزار و ۶۷۳ میلیارد تومان به صورت نقدی پرداخت شده و در حدود ۱۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان هم از طریق اسناد خزانه پرداخت شده است.

وی افزود: با توجه به تعامل سازنده میان سازمان برنامه و بودجه کشور و شورای هماهنگی، جلسات مشترک برای بررسی تفاوت نرخ تنزیل اسناد و نرخ حفظ قدرت خرید و توافق در زمینه یاد شده باید استمرار داشته باشد.

حداقل۳۵ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت به بخش غیر دولتی را از طریق اسناد تسویه و به وسیله تهاتر پرداخت کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: رشد بودجه جاری سال ۱۳۹۷ نسبت به سال ۱۳۹۶ به میزان

۱۳ درصد است، اما در بودجه عمرانی این افزایش ۳۰ درصد بوده است. درباره اوراق هم باید بگویم که تاکنون ۶۷ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی بدون حتی یک روز تأخیر باز پرداخت شده است و باقی مانده آن نیز تا پایان سال ۱۴۰۰ تادیه خواهد شد.

مرز سومار تا اطلاع ثانوی کالای صادراتی پذیرش نمی‎‌کند

مدیر دفتر صادرات گمرک ایران در بخشنامه‌ای اعلام کرد که از ارسال کالاهای صادراتی به مرز سومار تا اطلاع ثانوی خودداری شود.

علی اکبر شامانی در بخشنامه‌ای به کلیه گمرکات اجرایی موضوع «خودداری از ارسال کالاهای صادراتی به مرز سومار» را ابلاغ کرد.

این بخشنامه در راستای نامه ناظر و مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه ابلاغ شده است.

در این نامه آمده است: احتراماً به استحضار می‌رساند با توجه به مسدود شدن مرز سومار و عدم تخلیه کالاهای صادراتی و دپوی حجم زیادی از کالاهای صادراتی در مرز و به جهت جلوگیری از مشکلات عدیده‌ای که ممکن است در این خصوص حادث شود، خواهشمند است به کلیه گمرکات سراسر کشور اعلام فرمایید از ارسال هرگونه کالاهای صادراتی به طرف مرز سومار تا اطلاع ثانوی خودداری شود. بدیهی است به محض اینکه اوضاع و شرایط مرز سومار مطلوب به نظر رسید متعاقباً جهت ارسال کالا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

نظر شما