شناسهٔ خبر: 33042691 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

تنبیه بدنی خط قرمز در آموزش و پرورش استان قزوین است

قزوین- مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: تنبیه بدنی خط قرمزدر آموزش و پرورش محسوب می شود و رویکردما ایجاد فضایی شاد و با نشاط توام با معنویت در مدارس استان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه رؤسای آموزش و پرورش استان سه شنبه شب در محل سالن جلسات اداره آموزش و پرورش قزوین برگزار شد.

خیرالله رحمانی در این جلسه اظهار داشت: از رؤسای مناطق انتظار داریم در این جلسات ضمن طرح مشکلات و مسائل مهم حوزه کاری خود با نگاه علمی برای حل مشکلات راهکار ارائه دهند.

وی بیان کرد: توجه به امور معیشتی و رفاهی، ایجاد فضای شاد و بانشاط در مدارس، مرمت و نوسازی مدارس، صدور شناسنامه مدارس و تعیین تکلیف مدارس بلا استفاده از مهمترین برنامه‌های ما در سال جاری است.

تنبیه بدنی خط قرمز ما در آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: خط قرمز ما در آموزش و پرورش تنبیه بدنی دانش آموزان است و این حرکت به هیچ وجه پسندیده نیست و از کنار آن بی تفاوت نخواهیم گذشت.

وی بیان کرد: با وجود هر مشکل و یا توجیهی نباید در مدارس شاهد تنبیه بدنی باشیم و معلمان باید به عنوان الگوی تربیتی در هر شرایطی بتوانند رفتار خود را کنترل کرده و از تنبیه بدنی خودداری کنند.

رحمانی اظهار داشت: هرچند بندرت شاهد تنبیه بدنی بوده‌ایم اما به رؤسای مناطق ۱۴ گانه تاکید جدی داریم که به مدیران مدارس یادآوری کنند این خط قرمز رعایت شود تا در استان در هیچ مدرسه‌ای شاهد تنبیه بدنی دانش آموزان نباشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: با توجه به مسائلی که رؤسای مناطق مطرح کردند تاکید جدی داریم تا فضایی شاد و بانشاط در مدارس ایجاد شود تا دانش آموزان با انگیزه و روحیه درس بخوانند.

رحمانی اضافه کرد: رویکرد بعدی ما این است که تمام فضاهای آموزشی که در اختیار دستگاه‌ها و نهادهاست به آموزش و پرورش بازگردانده شود تا برای تحصیل مورد استفاده قرار گیرد و کمبودها جبران شود.

وی اضافه کرد: همچنین حق نداریم بدون رعایت تشریفات قانونی مدرسه و یا فضای آموزشی را در اختیار دیگر دستگاه‌ها و اشخاص قرار دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: کنترل ثبت نام در مدارس، نظارت بر فعالیت آموزشگاه‌های آزاد، پیگیری پرداخت مطالبات فرهنگیان از دیگر مسائلی است که مورد توجه خواهد بود.

مطالبات فرهنگیان به صفر خواهد رسید

وی در خصوص پرداخت مطالبات فرهنگیان هم اظهار داشت: با پیگیری انجام شده مطالبات سال‌های گذشته پرداخت می‌شود و تلاش می‌کنیم آن را صفر کنیم و با افزایش حقوق‌ها فضای روانی خوبی در مدارس برای معلمان ایجاد شده که از مسئولان کشور جای تقدیر دارد.

رتبه بندی معلمان ۴ هزار میلیارد تومان نیاز دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در خصوص رتبه بندی معلمان هم گفت: اجرای این طرح ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که ۲ هزار میلیارد تومان آن تأمین شده است.

وی بیان کرد: رعایت استانداردها در اردوگاه‌ها، نظارت بر دریافت شهریه در مدارس غیر انتفاعی و رعایت کامل مقررات، به کار گیری معلمان زن در مدارس دخترانه و رعایت ممنوعیت به کارگیری مردان در این مدارس، یک شیفته بودن مدارس هیئت امنایی الزامی است.

رحمانی بیان کرد: هر مدرسه هیئت امنایی که دو شیفته شده و از ضوابط ما خارج شود از گردونه آموزش حذف خواهد شد.

در این نشست رؤسای مناطق ۱۴ گانه مشکلات، دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود را مطرح کردند و در مورد آنها بحث و تبادل نظر شد.

نظر شما