شناسهٔ خبر: 33042525 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تقویت برندسازی یکی از اصلی‌ترین قدم‌ها در رونق تولید است

مودودی گفت: یکی از ابزار‌های اصلی برای رونق تولید و صادرات محصولات، تقویت نشان عالی تجاری است.

صاحب‌خبر -
محمدرضا مودودی، سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران در گفت و گو با  خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در شرایطی که اقتصاد کشور با مشکلات متنوعی دست و پنجه نرم می‌کند یکی از ابزار‌های اصلی برای رونق تولید و صادرات محصولات بحث برند و نشان عالی تجاری است.
 
مودودی تصریح کرد: ایران که به لحاظ تولید ناخالص داخلی (GDP) هجدهمین کشور بزرگ جهان و به لحاظ ذخایر زیرزمینی و ظرفیت های گردشگری (اقلیمی، تاریخی، فرهنگی و مذهبی) جزو ۱۰ کشور مستعد برتر دنیاست ولی در سال ۲۰۱۸ در رتبه بندی کشورهای دنیا، جایگاه چهل و چهارم را اخذ کرد، علت این امر استفاده نامطلوب از ظرفیت تولید کشور و ضعف و غفلت از  برندسازی بود.
 
 سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران افزود: وقتی که صحبت از نشان تجاری می‌شود، کیفیت و سابقه این نشان‌ها ضروری است. در داخل کشور برند‌های خوبی داریم که از مسیر درست و اصولی، خودشان را در جامعه بین المللی معرفی کرده اند. اگر نتوانیم نشان های تجاری کشور را با توجه به تولیدات با کیفیت، فناوری بالا و قیمت رقابتی در سطح بازار‌های بین المللی معرفی کنیم، قطعا مشتریان خارجی برای استفاده از محصولات ایرانی اعتماد نمی‌کنند.

وی اظهار کرد: در گذشته مرغوبیت کالا برای خریداران بسیار مهم بود و همه به دنبال کیفیت بهتر محصولات بودند، اما هم اکنون در کنار کیفیت‌، بحث ارتباط برقرار کردن نشان تجاری با مصرف کنندگان سردمدار تجارت شده است.

بیشتر بخوانید: شانه ساز: سال ۹۸ تولید افزایش می‌یابد/ معتمدی: اصلی ترین دلیل قاچاق معکوس، تخصیص یارانه به برخی کالاهاست

 
 سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران در پایان گفت:در حال حاضر حدود ۹۷ درصد زعفران کل دنیا در ایران و با بهترین کیفیت تولید می‌شود، اما متاسفانه در جهان،کسی ایران را به عنوان نشان برتر صادراتی زعفران نمی‌شناسد، این ضعف برندسازی کشور را نشان می‌دهد که یکی از اصلی‌ترین قدم‌ها در رونق تولید  است.
 
انتهای پیام/
 

کسی ایران را به عنوان نشان برتر صادراتی زعفران نمی‌شناسد

نظر شما