شناسهٔ خبر: 33042513 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

جشن روزه اولی ها در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد

به گزارش ایرنا، در جشن ویژه دختران؛ 200 تَن از دختران 9 ساله عضو کانون‌ های فرهنگی - هنری مساجد استان قم که امسال برای اولین بار روزه می ‌گیرند، شرکت کردند و

صاحب‌خبر -
به گزارش ایرنا، در جشن ویژه دختران؛ 200 تَن از دختران 9 ساله عضو کانون‌ های فرهنگی - هنری مساجد استان قم که امسال برای اولین بار روزه می ‌گیرند، شرکت کردند و در پایان برنامه، میثاق نامه ای توسط روزه اولی ‌ها قرائت شد.
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد کشور در این مراسم، به بیان ویژگی ها و شرایط سن تکلیف و اهمیت آن پرداخت و گفت: شما امسال به سن تکلیف رسیدید و کارهای خوب شما از جمله نماز و روزه در کارنامه عمل شما ثبت می ‌شود.
حجت ‌الاسلام ‌والمسلمین حبیب رضا ارزانی اظهار کرد: حرم مطهر حضرت معصومه(س) مکان بسیار مقدسی می باشد و ماه مبارک رمضان، ماه مهمانی خداوند متعال است که پروردگار دعاهای مومنان را در این ماه مستجاب می ‌کند.
در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن راستگو از کارشناسان کودک و نوجوان حوزه علمیه قم، برنامه هایی را در قالب شعر و داستان به مناسبت شروع تکلیف الهی برای شرکت کنندگان در این جشن اجرا کرد و شعرخوانی و اجرای سرود گروه شمیم رضوان از دیگر برنامه های این مراسم بود.

** مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی - هنری مساجد استان قم نیز در حاشیه این مراسم در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این برنامه با محوریت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) ویژه دختران و پسران عضو کانون های مساجد که به سن تکلیف رسیده اند، برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین سعید روحانی با اشاره به برگزاری هر ساله این مراسم، خاطرنشان کرد: این جشن به منظور تشویق و ترغیب این افراد به انجام فرایض و تکالیف الهی است و تلاش می شود در این برنامه ها از کارشناسان خبره استفاده گردد.
امروز «جشن روزه اولی ها»، ویژه اعضای کانون های فرهنگی - هنری مساجد کشور به صورت همزمان در همه استان ها و در مساجد منتخب با شعار «گام دوم انقلاب با بچه‌ های مسجد» برگزار شد.
7406/ 6133/
انتهای پیام

نظر شما