شناسهٔ خبر: 33042495 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سوشی از کجا معروف شد؟

سوشی یکی از غذا‌های محبوب بسیاری از مردم در سراسر جهان است. درواقع افراد بسیاری، سوشی را به عنوان یک تجربه جذاب خوراکی می‌شناسند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سوشی ک ترکیبی است از ماهی خام، برنج و برخی ادویه و چاشنی‌های خاص، از روز اول به عنوان یک غذا شناخته شده نبود و درواقع نوعی روش برای حفظ ماهی بود.

سوشی از کجا معروف شد؟

تاریخ اولین نسخه‌های سوشی به قرن دوم میلادی در چین می‌رسد. در آن زمان، چینی‌ها ماهی‌ها در برنج قرار می‌دادند تا برای مدتی طولانی قابل نگهداری شود. درواقع هدف از این کار جلوگیری از فساد ماهی بود و در نتیجه هنگام خوردن ماهی، برنج آن دور ریخته می‌شد و ماهی شستشو داده و به تنهایی مصرف می‌شد.

بیشتربخوانید: قابل توجه علاقه‌مندان به خوراک سوشی؛ بیماری بسیار خطرناک در کمینتان است

این روش به سرعت محبوب شد چرا که نگهداری ماهی به این روش بسیار ارزانتر از خرید ماهی تازه بود. به مرور زمان سوشی در سراسر ژاپن نیز محبوب شد. در اوایل قرن بیست و یکم، مردم ژاپن با افزودن نگهدارنده‌هایی مانند بادام یا سرکه به برنج آن را همراه با ماهی می‌خوردند.

به زودی، سوشی تغییر ماهیت داد و به جای روشی برای نگهداری ماهی تبدیل به غذایی ویژه برای مشکل پسندان شد. در اوایل قرن نوزدهم، سوشی تغییرات عمده‌ای داشت. برای مثال به جای بسته بندی برنج دور ماهی، ماهی دور برنج رول می‌شد یا چاشنی‌هایی متعدد به ماهی افزوده می‌شد. این روز‌ها در سراسر جهان انواع سوشی‌ها با قطر رول کم و زیاد و چاشنی‌های مختلف سرو می‌شود.

منبع: انتخاب

انتهای پیام/

سر و کله سوشی از کجا در رستوران‌های سراسر جهان پیدا شد؟

نظر شما