شناسهٔ خبر: 33042444 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

اعدام ۳ مخالف مشهور عربستان بعد از رمضان

وب‌سایت خبری «میدل‌ایست‌آی» (مستقر در لندن) در گزارشی اختصاصی مدعی شد که مقام‌های عربستان سعودی به‌زودی «سلمان العوده»، «عوض القرنی» و «علی العمری»، سه روحانی و مبلغ سعودی را اعدام خواهند کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

وب‌سایت خبری «میدل‌ایست‌آی» (مستقر در لندن) در گزارشی اختصاصی مدعی شد که مقام‌های عربستان سعودی به‌زودی «سلمان العوده»، «عوض القرنی» و «علی العمری»، سه روحانی و مبلغ سعودی را اعدام خواهند کرد.

این وب‌سایت سه‌شنبه (۳۱ اردیبهشت) به نقل از دو «منبع دولتی» و یکی از نزدیکان این سه مبلغ نوشت که به زودی حکم اعدام این سه تن به اتهام «تروریسم» صادر و بعد از مدت کوتاهی از ماه رمضان اجرا خواهد شد.

بر اساس این گزارش، سلمان العوده از علمای مشهور سعودی است که سال ۲۰۱۷ پس از آنکه در توییتی خواستار مصالحه بین عربستان سعودی و قطر شد، بازداشت شد.

به نوشته وب‌سایت خبری میدل‌ایست آی، «عوض القرنی» واعظ سنی، نویسنده و دانشگاهی است و «علی العمری» نیز یک مجری معروف است که هر دوی آن‌ها سپتامبر ۲۰۱۷ بازداشت شده‌اند.

یکی از منابع دولتی سعودی در این باره گفته است که اعدام اخیر ۳۷ سعودی که بیشترشان از شیعیان عربستان بود در حکم یک تب‌سنج بود تا ریاض با آن، میزان حساسیت جامعه جهانی به آن و محکومیت آن را بسنجد.

منبع نزدیک به خانواده این مبلغان به میدل‌ایست‌آی گفته که اگر این اعدام‌ها اتفاق بیفتد «خیلی خطرناک» خواهد بود. 

این وب‌سایت انگلیسی نوشت که برای جویا شدن از صحت این خبر با مقامات سعودی تماس گرفته است ولی پاسخی دریافت نکرده است.

اولین موج بازداشت مبلغان و خطیبان مساجد در سپتامبر ۲۰۱۷ (سه ماه پس از آغاز ولی‌عهدی بن سلمان) شروع شد و در این دوره افرادی سرشناسی چون «سلمان العوده»، «عائض القرنی» و «علی العمری» به اتهام ارتباط با اخوان‌المسلمین به زندان رفتند. حتی فردی چون «محمد العریفی» رجل دینی نزدیک به حکومت نیز در دوره‌ای در بازداشت به سر برد.

اخیرا «عائض القرنی»، از مبلغان معروف دولت عربستان سعودی از گذشته و اظهارات خود اعلام برائت و پشیمانی کرد و گفت که موافق اسلامی است که «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد سعودی منادی آن است.

 

نظر شما