شناسهٔ خبر: 33042415 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جشن روزه اولی ها در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد

قم - ایرنا - «جشن روزه اولی ها»، ویژه دختران و پسران عضو كانون‌ های فرهنگی - هنری مساجد قم كه برای نخستین بار روزه بر آنها واجب شده است؛به صورت جداگانه به مناسبت میلاد باسعادت امام حسن مجتبی(ع) عصر سه شنبه در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش ایرنا، در جشن ویژه دختران؛ 200 تَن از دختران 9 ساله عضو كانون‌ های فرهنگی - هنری مساجد استان قم میثاق نامه ای توسط آنان قرائت شد.
رئیس ستاد هماهنگی كانون‌ های فرهنگی هنری مساجد كشور در این مراسم، به بیان ویژگی ها و شرایط سن تكلیف و اهمیت آن پرداخت و خطاب به حاضران گفت: شما امسال به سن تكلیف رسیدید و كارهای خوب شما از جمله نماز و روزه در كارنامه عمل شما ثبت می ‌شود.
حجت ‌الاسلام ‌والمسلمین حبیب رضا ارزانی اظهار كرد: حرم مطهر حضرت معصومه(س) مكان بسیار مقدسی می باشد و ماه مبارك رمضان، ماه مهمانی خداوند متعال است كه پروردگار دعاهای مومنان را در این ماه مستجاب می ‌كند.
در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن راستگو از كارشناسان كودك و نوجوان حوزه علمیه قم، برنامه هایی را در قالب شعر و داستان به مناسبت شروع تكلیف الهی برای شركت كنندگان در این جشن اجرا كرد و شعرخوانی و اجرای سرود گروه شمیم رضوان از دیگر برنامه های این مراسم بود.

** مسئول دبیرخانه كانون های فرهنگی - هنری مساجد استان قم نیز در حاشیه این مراسم در گفت وگو با خبرنگاران اظهار كرد: این برنامه با محوریت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) ویژه دختران و پسران عضو كانون های مساجد كه به سن تكلیف رسیده اند، برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین سعید روحانی خاطرنشان كرد: این جشن به منظور تشویق و ترغیب نوجوانان دختر و پسر به انجام فرایض و تكالیف الهی است.
«جشن روزه اولی ها»، ویژه اعضای كانون های فرهنگی - هنری مساجد كشور امروز به صورت همزمان در همه استان ها با شعار «گام دوم انقلاب با بچه‌ های مسجد» برگزار شد.
7406/ 6133/

نظر شما