شناسهٔ خبر: 33042173 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

نیروهای مسلح نظام برای رضای خدا می‌جنگند/ ایمان، اخلاص و ولایتمداری؛ لازمه جنگ اراده‌ها

گروه اجتماعی - نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای رضای خدا و دفاع از ارزش‌ها می‌جنگند، تصریح کرد: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از پشتیبانی عمیق مردمی برخوردارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ آیت‌الله رسول فلاحتی،‌ نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز، 31 اردیبهشت‌ماه در جمع فرماندهان و کارکنان نیروهای مسلح مستقر در استان، با اشاره به رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران نظام، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند «جنگ نخواهد شد».

وی ادامه داد: فرمایش مقام معظم رهبری نه تنها برد شعاری دارد، بلکه یک نگاه عمیق جهانی است و تمام کارشناسان و تحلیلگران عرصه نظامی اذعان دارند با توجه به قدرت نظام و حتی ژئوپلیتیک منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران، هیچگونه حمله نظامی علیه کشور شکل نخواهد گرفت.

امام جمعه رشت به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه جنگ امروز جنگ اراده‌هاست اشاره کرد و افزود: از جنگ امروز می‌توان به عنوان جنگ فرسایشی تعبیر کرد.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه جنگ اراده‌ها در مرزهای عقیدتی ملت‌ها نفوذ گسترده دارد، تصریح کرد: تاثیر جنگ اراده‌ها با اندیشه‌ها و عقاید ملت‌ها گره خورده و دشمن با توجه به امپراطوری رسانه‌ای خود می‌خواهد جامعه اسلامی را که انقلاب آن تاثیر عمیق در جوامع مختلف گذاشته، با جنگ اراده‌ها متلاشی کند.

وی به جنگ اراده‌ها به منظور تقویت اندیشه مهاجم نظامی در برابر کسی که در مقابل او ایستاده اشاره کرد و گفت: جنگ اراده‌ها در اسلام با جنگ اراده‌هایی که در دنیای امروز در نیروهای نظامی کشورها تعلیم می‌دهند، تفاوت دارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه جنگ اراده‌ها در پاره‌ای از موارد در قالب شعار برگرفته از شعور در عرصه میدانی ظهور و بروز پیدا می‌کند، متذکر شد: گاهی مواقع جنگ اراده‌ها در قالب رزمایش نظامی بروز می‌کند و براین اساس نیروهای آمریکایی از هزاران کیلومتر دورتر در منطقه حضور دارند.

آیت‌الله فلاحتی گونه‌های مقابله با دشمن در جنگ اراده‌ها را متفاوت ذکر کرد و یادآور شد: جنگ هشت‌ساله نابرابر که مردم ما در برابر تمام قدرت‌های استکباری برخاستند، توانست ملت ایران را در عرصه بین‌المللی شاخص کند.

وی با بیان اینکه جنگ اراده‌ها دارای الزاماتی است، اظهار کرد: ایمان نخستین الزام در جنگ اراده‌ها از منظر اسلام محسوب می‌شود و کافی است تنها یک تیپ از نیروهای مسلح ما وارد جنگ با رژیم صهیونیستی شود و ارتش این رژیم از هم متلاشی خواهد شد، زیرا نظامیان رژیم صهیونیستی بزدل‌ترین سربازان هستند و هیچ اراده‌ای برای مبارزه با نیروهای مسلح نظام اسلامی ندارند.

این کارشناس دینی با اشاره به اینکه خدای متعال یاری مومنان را در قرآن وعده داده است، بیان کرد: اخلاص، دومین الزام در جنگ اراده‌هاست که در نیروهای نظامی دنیا وجود ندارد، در حالی که کارشناسان نظامی دنیای معاصر معتقدند هیچ نیروی مسلحی مانند نیروهای مسلح ایران از اقتدار برخوردار نیست.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای رضای خدا و دفاع از ارزش‌ها می‌جنگند، تصریح کرد: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از پشتیبانی عمیق مردمی برخوردارند.

امام جمعه رشت ولایتمداری را سومین الزام در جنگ اراده‌ها برشمرد و گفت: اطاعت از رهبری است که می‌تواند نیروهای مسلح را در رویارویی با نیروهای نظامی دیگر کشورها موفق کند، زیرا نیروهای مسلح جمهوری اسلامی برای رضای خدا در عرصه حضور پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در طول چهل سال گذشته توانسته در برابر دنیای امروز بشر معادله جدیدی را به تمام نیروهای مسلح دنیا ارائه کند، یادآور شد: تفکر نیروهای مسلح ایران براساس اسلام عزیز است.

انتهای پیام

نظر شما