شناسهٔ خبر: 33042138 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پهپاد ها به کمک محیط بانان می آیند

معاون نظارت و پایش اداره‌کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: طرح سرشماری حیات‌وحش مناطق حفاظت شده استان کرمانشاه برای نخستین بار و به صورت پایلوت کشوری با پهپاد انجام می‎شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، آذر ولی‎زاده معاون نظارت و پایش اداره‌کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت:سرشماری حیات‌وحش در تمام مناطق حفاظت شده استان کرمانشاه به‌صورت مشاهده مستقیم در ۶ نقطه از زیستگاه‏های اصلی استان با هدف پایش و بررسی وضعیت محیط زیست منطقه، شناسایی نقاط ضعف و قوت منطقه، برآورد ظرفیت برد زیستگاه، برآورد جمعیت پستانداران و مقایسه با آمار سرشماری‎های قبلی و بررسی و مطالعه در مورد ارتقای حفاظتی منطقه محیط زیست انجام می شود.

ولی زاده با بیان اینکه به دلیل فقدان یک روش استاندارد و نوین، تصمیم‌‏گیری و مدیریت حیات‌وحش دشوار است عنوان کرد: سرشماری مربوط به حیات‎وحش توسط سازمان حفاظت محیط زیست به روش‏های مختلف سنتی و علمی توسط محیط‌‏بانان زحمت‎کش هر سال در مناطق ششگانه با دشواری‎ها و سختی‎های زیادی در مناطق صعب العبور انجام می‎شود.

وی عنوان کرد: در آینده نزدیک پهباد‌های شناسایی مجهز به دوربین‏‌هایی خواهد شد که متخلفان ورود به محیط زیست را شناسایی و با آن‌ها برخورد‌های قانونی انجام خواهد گرفت.



انتهای  پیام/ز

 

سرشماری حیات‌وحش در تمام مناطق حفاظت شده

برچسب‌ها:

نظر شما