شناسهٔ خبر: 33042100 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

۱۰هزار نفر پشت نوبت

برقراری سهمیه مستمری برای ۱۶هزار خانوار سیل‌زده

ایسنا

معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: به استان‌ها برای ۱۶ هزار خانوار که مددجوی ما نبودند اما اکنون نیازمندند

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، فاطمه رهبر در نشست شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی که در وزارت کار برگزار شد با بیان اینکه از روزهای اول ستادی در کمیته امداد برای رسیدگی به امور سیل زدگان تشکیل شد گفت: به همه استان‌ها سرکشی داشته و خواهیم داشت. نیازسنجی در ۱۶ استان کشور انجام و مشخص شده است که در مجموع ۴۳ هزار و ۱۱۷ خانوار تحت پوشش ما خسارت دیده‌اند.

وی افزود: ۱۰ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی نیاز به بازسازی و حدود ۱۰ هزار واحد مسکونی نیازمند تعمیر هستند. خانه‌ها بیمه حوادث بودند و انتظار داشتیم بیمه بخوبی وارد شود. حداقل قیمت ساخت یک واحد ۵۰ تا ۶۰ متری، ۶۰ میلیون تومان است و به این ترتیب ۶۰۰ میلیارد تومان برای احداث منازل نیاز داریم، اما بیمه می‌گوید برخی خانه‌ها خشت و گلی است و نهایتا ۵ میلیون می‌دهد که تا کنون هم نداده است.


معاون کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه ۳۰۰۰ یخچال خریده‌ایم که هر کدام ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تمام شده است گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان هم هزینه تعمیر و ۲۰۰ میلیارد تومان هم هزینه سایر خسارات کار و دام شده است.

رهبر ادامه داد: در مجموع هزار میلیارد تومان نیاز داریم اما بیمه تا الان ۲۰ میلیارد تومان به ما داده است. این هزار میلیارد تومان را چگونه باید تامین کنیم و پاسخگوی نیازها باشیم؟ ۸۲ میلیارد تومان برای تامین لوازم خانگی مددجویان نیاز داریم. آقای فتاح قول داد منازل را طی ۹ ماه بسازیم و تحویل دهیم که بالاخره این کار را انجام می دهیم.


وی با بیان اینکه ابتدای سال مستمری ۵۲ هزار خانوار را سه برابری واریز کردیم عنوان کرد: ۵۸ میلیارد تومان وام قرض الحسنه از محل صندوق امداد ولایت دادیم و ۷.۵ میلیارد برای ودیعه مسکن پرداخت کردیم. با همکاری بنیاد علوی و برکت ۳۶ میلیارد سبد غذایی و ۴۴ میلیارد برای تکمیل بسته لوازم خانگی صرف شد.

رهبر ادامه داد: به استان ها برای ۱۶ هزار خانوار سهمیه مستمری دادیم که مددجوی ما نبودند اما اکنون نیازمندند و باید مستمری دریافت کنند. ۱۰ هزار نفر دیگر هم شناسایی شدند که بودجه‌ای برای آن نداریم.

معاون کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه حدود ۲۵۰۰ طرح خودکفایی و اشتغالمان در جریان سیل از بین رفت گفت: ۲۲۰۰ دام و طیور نیز از بین رفتند. برای اقساط وام های بانکی مددجویان نیز فرصت چندماهه برای تسویه گرفتیم.

وی با بیان اینکه مددجویان باید از لحاظ روحی بازتوانی و تقویت شوند و احتیاج داشتیم که پشتیبانی مددکاری و مشاوره‌ای داشته باشیم اظهار کرد: در نهایت تامین اعتبارات مسئله مهمی است. ما قول داده‌ایم و این کارها را انجام می‌دهیم. تا کنون ۲۴۲ میلیارد تومان کمک مردمی داشتیم که ۱۷۸ میلیارد تومان کمک کالایی و ۶۴ میلیارد تومان نقد بوده است.

نظر شما