شناسهٔ خبر: 33042080 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در دولت تدبیر و امید/

استاندار: 200 هزار میلیارد ریال در آذربایجان غربی سرمایه گذاری شد

ارومیه – ایرنا- استاندار آذربایجان غربی با اشاره به توجه ویژه كابینه اعتدال به توسعه مناطق مرزی گفت: در دولت تدبیر و امید تا به امروز بیش از 200 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف استان انجام گرفته است.

صاحب‌خبر -
به گزارش ایرنا محمدمهدی شهریاری سه شنبه شب در شورای اداری آذربایجان غربی كه در ماكو و با حضور رییس جمهوری برگزار شد، افزود: در یك سال گذشته شاهد تحول رو به رشد در بخش اقتصادی و رشد جذب سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی آذربایجان غربی بودیم كه حاصل آن اشتغال‌زایی برای 38 هزار نفر بود.
وی اظهار داشت: در سال جاری پروژه هایی به ارزش 23 هزار میلیارد ریال برای كلنگ زنی آماده شده و پیش بینی می شود تا پایان سال به همت منطقه آزاد تجاری صنعتی ماكو، سرمایه گذاری ها به 50 هزار میلیارد ریال افزایش یابد.
وی اضافه كرد: میزان صادرات از گمركات و بازارچه‌های مرزی استان نسبت به سال 1396 با 160 درصد افزایش از 460 میلیون دلار به یك میلیارد و 400 میلیون دلار رسیده است.
وی ادامه داد: در سال گذشته 25 هزار میلیارد ریال نیز درخواست سرمایه‌گذاری داخلی در استان داشتیم كه از این میزان، پنج هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.
وی بیان كرد: بهره‌برداری از سد كرم آباد پلدشت با اعتباری افزون‌ بر 22 هزار میلیارد ریال به‌ عنوان بزرگ‌ترین پروژه‌های آب‌ و خاك و افتتاح پروژه های شاخص دیگر در استان نشان دهنده توسعه در استانی است كه سال‌ها از محرومیت رنج برده است.
استاندار آذربایجان غربی گفت: امروز شاهد افتتاح و كلنگ زنی 31 پروژه عظیم به ارزش 55 هزار میلیارد ریال توسط رییس جمهوری و اعضای هیات دولت در سطح استان بودیم كه امیدواریم مایه توسعه و آبادانی بیش از پیش استان شود.
وی با بیان اینكه دولت تدبیر و امید عزم جدی برای توسعه همه جانبه خطه آذربایجان غربی دارد، افزود: در كمتر از 6 ماه شاهد سفر دوباره رییس جمهوری به استان هستیم كه این نشان از اهتمام ویژه دولت برای توسعه همه جانبه آذربایجان غربی دارد.
وی در خصوص دریاچه ارومیه نیز گفت: امروز دریاچه ارومیه به لطف خداوند و اقدامات دولت در حوزه تثبیت و احیا وضعیت خوبی دارد و مردم آذربایجان‌غربی امروز مصمم‌تر از هر دوره‌ای در مسیر احیای كامل این دریاچه با برنامه‌های دولت هم‌صدا و همراه هستند.
شهریاری افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی منحصر به‌فرد آذربایجان غربی، وجود مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، بازارچه‌ها و پایانه های مرزی می توانند در برابر تحریم های ظالمانه ای كه علیه كشور شده است نقش ویژه ای ایفا كند.
استاندار آذربایجان غربی گفت: بازرگان به عنوان مهم ترین مرز زمینی و پایانه صادرات و واردات كشور و دروازه اروپاست كه متاسفانه پیشانی نظام از كمترین امكانات زیرساختی در زمینه حمل و نقل و جاده های مواصلاتی برخوردار است.
نماینده مردم ماكو، شوط، چالدران و پلدشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست خواستار صدور دستور برای انجام مطالعات تكمیلی و فاز اجرایی خط آهن جلفا - بازرگان شد و گفت: اعتبارات لازم برای مطالعه اجرای خط راه‌آهن جلفا به بازرگان در دستور كار قرار گیرد.
عین الله شریف پورافزود: پای كار بودن وزرا یكی از اصلی ترین رموز موفقیت دولت است و باید در این خصوص قدردان باشیم.
وی ادامه داد: آذربایجان غربی سرشار از ظرفیت های منابع انسانی مستعد با ضریب هوشی بالاست و علاوه بر آن دارای آب های فراوان، خاك و اقلیم های مساعد و متفاوت می باشد كه اقتصاد استان را در محور توسعه كشور قرار داده است .
وی بیان كرد: امروز تنوع قومیتی و همزیستی مسالمت آمیز در آذربایجان غربی حاكم است و این خطه شهید پرور بیش از هر زمان دیگری پذیرای سرمایه گذاری در تمامی حوزه ها است.
آذربایجان غربی امروز میزبان رییس جمهوری و هیات همراه برای افتتاح 27 طرح زیربنایی بود.
8137/518

نظر شما