شناسهٔ خبر: 33042043 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خسارت 590 میلیارد تومانی سیل به روستاهای گمیشان

گرگان - ایرنا - مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان از بروز خسارت 5 هزار و 900 میلیارد ریالی سیل به روستاهای شهرستان گمیشان خبر داد.

صاحب‌خبر -

علی نصیبی روز سه شنبه هنگام حضور در روستای سیل زده آرخ گمیشان اظهار داشت: در سیل و رانش اخیر به 350 روستای گلستان خسارت وارد شد که از این میان 22 روستا متعلق به گمیشان و خسارتهای وارده به آن بسیار زیاد بود.
وی همچنین توجه ویژه به دهیاریها و شوراهای اسلامی روستاها را از برنامه های ویژه دولت دانست و گفت: اعتبارات دهیاریهای کشور امسال در مقایسه با سال قبل 2 برابر شد.
دهیار روستای آرخ بزرگ هم در این دیدار ظرفیت ها و مشکلات این روستا را مطرح و برای حل آن درخواست چاره کرد.
شهرستان گمیشان با 80 هزار نفر جمعیت در شمال غرب استان گلستان قرار دارد که سیل به دو شهر و 22 روستای این شهرستان خسارت وارد کرد.
سیل گلستان که از آخرین روزهای سال گذشته در مناطق گسترده ای از این استان به راه افتاد، به حدود 17 هزار خانه در مناطق شهری و روستایی گلستان خسارت زد که از این تعداد بیش از 7 هزار منزل نیازمند نوسازی است.
از اواخر سال 97 و در پی بارندگی های رگباری بخش وسیعی از گلستان به زیر آب رفت و بر اساس برخی آمار و بدون احتساب بارش اخیر و آب ناشی از ذوب برف در ارتفاعات استان دستکم 2.2 میلیارد مترمکعب روان آب در سطح منطقه جاری شده است.
بر اثر این سیل شهرستان های شرقی گلستان اگر چه مدت زمان کمتری درگیر سیل بودند اما تخریب خانه های مسکونی، واحدهای تولیدی و صنفی، زیرساخت های شهری و روستایی، مزارع و باغات در آنها زیاد بود و مناطق غربی و شمالی استان همچون آق قلا و گمیشان هم در کنار تخریب و آسیب ها همچنان با آبگرفتگی، رطوبت شدید، کاهش بهداشت عمومی و مشکلاتی از این دست مواجه هستند.
سیل استان گلستان تاکنون در مجموع جان 11 نفر را گرفته است.
7333/3091

نظر شما