شناسهٔ خبر: 33041988 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

اعدام سه عالم دینی سرشناس سعودی پس از ماه رمضان

پایگاه خبری «میدل ایست آی» روز سه شنبه اعلام کرد که مقامهای سعودی پس از ماه مبارک رمضان حکم اعدام سه تن از علمای دینی این کشور را اجرا خواهند کرد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اعدام سه عالم دینی سرشناس سعودی پس از ماه رمضانبه گزارش پایگاه خبری میدل ایست آی، مقامهای سعودی شیخ سلمان العوده از روحانیون سرشناس سعودی، عوض القرنی مبلغ دینی و علی العمری مجری مشهور این کشور را اعدام خواهندکرد.
نیروهای امنیتی عربستان سپتامبر ( شهریور) 2017 العوده را به همراه 10 تن دیگر به اتهام تشکیل هسته های ضد امنیتی دستگیر و روانه زندان کردند.
دو منبع سعودی به شرط اینکه نامش فاش نشود به پایگاه خبری میدل ایست آی گفتند که اعدام این سه تن که در حال حاضر منتظر محاکمه در دادگاه ویژه جنایی ریاض هستند پس از صدور حکم انجام خواهد شد.
این منابع افزودند که با به وجود آمدن تنش ها در منطقه خلیج فارس مقامهای سعودی فرصت را برای انجام اعدام چهره های سرشناس مناسب دیدند.
دادستان سعودی 37 اتهام به العوده تفهیم کرده که مهمترین آن فساد فی الارض و ارتباط با گروه 'اخوان المسلمین' در داخل و خارج کشور به شمار می رود. بخش عمده ای از اتهامات وی امنیتی اعلام شده است. 
العوده معاون دبیرکل 'اتحادیه بین المللی جهان اسلام' بود، نهادی که طی سال های گذشته از سوی عربستان به عنوان یک نهاد تروریستی معرفی شده است. دبیرکلی این نهاد را 'یوسف القرضاوی' بر عهده دارد که بعد از سقوط دولت 'محمد مرسی' رییس جمهوری مصر در دوحه قطر ساکن شده است.
سپتامبر سال 2017 میلادی و فقط چند ماه بعد از انتصاب بن سلمان به سمت ولیعهد عربستان ده‌ها تن از تجار، روحانیون، شاهزادگان، فعالان حقوق بشر و حقوق زنان و علمای این کشور دستگیر و روانه زندان شده‌اند.
در حالی که این بازداشت‌ها انتقاد مجامع بین‌المللی از جمله عفو بین‌الملل، دیده‌بان حقوق بشر و اتحادیه اروپا را در پی داشته است، رژیم سعودی همچنان به سرکوب مخالفان و فعالان حقوق بشر و فعالان حقوق زنان ادامه می‌دهد.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما