شناسهٔ خبر: 33041889 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

بازی و سرگرمی؛ به اعتقاد یک بازیساز، پردازنده‌ی PS5 موجب نزدیک‌تر شدن عملکرد این کنسول به PC خواهد شد

سازندگان بازی FAR: Lone Sails راجع به کنسول بعدی سونی اظهار نظر کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

طرفداری - بازیسازان استودیو Lone Sails سخت‌افزار کنسول PS5 را بررسی کرده‌اند، آنها معتقدند کنسول PS5 از نظر عملکرد به پلتفرم PC نزدیک خواهد شد.

به گزارش وبسایت Gamingbolt، از زمانی که شرکت سونی اطلاعاتی رسمی در ارتباط با سخت‌افزار کنسول نسل بعد خود منتشر کرد، افراد بسیاری راجع به کنسول PlayStation 5 اظهار نظر کرده‌اند. مارک سرنی، طراح ارشد کنسول‌های سونی مدتی پیش گفته بود PS5 دارای یک SSD قدرتمند است، به حدی که زمان لودینگ بازی‌ها تا حد زیادی کاهش می‌یابد. ویژگی‌های سخت‌افزاری PS5 بسیاری را نسبت به آینده‌ی کنسول‌های بازی هیجان‌زده کرده است. دان اشموکر و گوران ساریچ، سازندگان بازی FAR: Lone Sails، در مصاحبه‌ای، راجع به پردازنده‌ی Zen 2 کنسول PS5 گفته‌اند:

این پردازنده قطعا عملکرد کنسول PS5 را به تنظیمات PC و دسکتاپ نزدیک‌تر خواهد کرد. این بدان معناست که بازیسازان برای پورت کردن عناوین خود بر روی کنسول سونی نیاز به بهینه‌سازی کمتری خواهند داشت.

این سازندگان با وجود آنکه به ویژگی‌های فوق‌العاده سخت‌افزار PS5 واقف‌اند، همانند بسیاری از ما، مطمئن نیستند این کنسول پیشرفته در نهایت با چه قیمتی عرضه خواهد شد. مارک سرنی اخیرا گفته بود، با وجود ویژگی‌های پیشرفته‌ی PS5، این کنسول قیمتی راضی‌کننده خواهد داشت. هرچند، در خبری که اخیرا در طرفداری خواندید، یک تحلیلگر ژاپنی قیمت PS5 در زمان عرضه را 499 دلار پیش‌بینی کرده بود.

هنوز تاریخی رسمی برای عرضه کنسول PlayStation 5 اعلام نشده است، اما سونی اخیرا گفته بود این کنسول نسل نهم این شرکت ژاپنی تا 12 ماه آینده وارد بازار نخواهد شد.

نظر شما