شناسهٔ خبر: 33041886 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

بازی و سرگرمی؛ استودیو سازنده نسخه سال 2020 بازی Call of Duty تغییر کرد؛ Black Ops 5 زودتر از انتظارات عرضه خواهد شد

بازی Call of Duty: Black Ops 5 زودتر از آنچه قبلا تعیین شده بود عرضه خواهد شد.

صاحب‌خبر -

طرفداری - سه استودیوی مختلف وظیفه ساخت بازی‌های سری Call of Duty را در هر سال بر عهده داشتند، اکنون به نظر می‌رسد این چرخه دچار تغییراتی شده است.

به گزارش وبسایت COGconnected، فرنچایز پرسود شرکت اکتیویژن، یعنی سری بازی‌های Call of Duty مدتهاست که به صورت سالانه عرضه می‌شود و بین عرضه هر شماره تا شماره بعدی بیشتر از یک سال طول نمی‌کشد. اکتیویژن با یک ترفند، فشار ساخت و عرضه یک بازی Call of Duty در هر سال را مدیریت کرده است؛ ایجاد یک چرخه. در این چرخه، ساخت بازی‌ها در هر سال به صورت نوبتی توسط سه استودیو انجام می‌شود. در واقع، هرکدام از استودیوهای اسلج‌همر، اینفینیتی وارد و ترِی‌آرک هر سه سال یکبار فرصت ساخت یک شماره جدید از Call of Duty را دارند. تا چند روز پیش، برنامه به این صورت بود که Black Ops 4 توسط تری‌آرک ساخته شد، اینفینیتی وارد مشغول نهایی کردن پروسه ساخت نسخه سال 2019  است و اسلج‌همر نیز Call of Duty سال 2020 را خواهد ساخت. اما اکنون به نظر می‌رسد این چرخه دچار تغییر خواهد شد. برای اولین بار از زمانی که این چرخه در سال 2012 شروع به کار کرد، اسلج‌همر کال آو دیوتی خود را نخواهد ساخت.

اکتیویژن نیز در واکنش مجبور شد چرخه را بهم بزند و سازنده نسخه سال 2020 بازی Call of Duty را تغییر دهد. در حقیقت، اسلج‌همر قرار بود بازی خودش را به کمک یک استودیو کوچک‌تر به نام Raven بسازد. اما اکنون، تری‌آرک وارد صحنه خواهد شد و با کمک رِیوِن و اسلج‌همر بازی سال 2020 را خواهد ساخت. پیش از این شایعاتی مبنی بر جریان داشتن CoD 2020 در دوران جنگ سرد وجود داشت اما اکنون باید این شایعه را به طور کلی فراموش کرد. حال که تری‌آرک در رأس کار قرار گرفته، مطابق رسم خود یک Black Ops جدید خواهد ساخت. هرچند به نظر می‌رسد بخش تک‌نفره‌ی Black Ops 5 در زمان جنگ سرد رخ خواهد داد.

نظر شما