شناسهٔ خبر: 33040945 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جهاد اسلامی: نشست بحرین عادی‌سازی رسمی روابط با اسرائیل است

جنبش «جهاد اسلامی» فلسطین میزبانی بحرین برای برگزاری نشست آتی در چارچوب طرح آمریکایی «معامله قرن» را «عادی‌سازی رسمی روابط کشورهای عربی» با رژیم صهیونیستی دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «خالد البطش» عضو دفتر سیاسی جنبش «جهاد اسلامی» فلسطین سه‌شنبه شب در بیانیه‌ای میزبانی بحرین برای برگزاری نشست اقتصادی آتی موسوم به «صلح برای شکوفایی» را محکوم کرد.

در بیانیه جنبش جهاد اسلامی آمده است: «عادی شدن رسمی روابط کشورهای عربی با تل‌آویو در نشست آمریکایی‌-صهیونیستی به میزبانی بحرین را که با هدف باز شدن مسیر اجرا شدن طرح معامله قرن برگزار می‌شود، محکوم می‌کنیم».

البطش گفت:«شرکت کردن در این نشست به معنای قبول تصمیمات ترامپ و کاخ سفید در خصوص معامله قرن است و لذا بر رد و مقابل با این توطئه که با هدف از بین بردن حقوق فلسطینیان و تقسیم کشورهای عربی و اسلامی صورت می‌گیرد، تاکید می‌کنیم».

به گزارش روسیاالیوم، عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین از «آحاد امت و ملت بحرین و دیگر کشورهای عربی خواست تا در صدد مقابله با این توطئه‌های ضد فلسطینی برآیند».

جنبش حماس روز دوشنبه در بیانیه‌ای به برگزاری نشست اقتصادی آتی در بحرین واکنش نشان داد و گفت که این اقدام باعث تضییع بیشتر حقوق فلسطینیان می‌شود.

در این بیانیه آمده است: «برگزاری نشست اقتصادی در یک سرزمین عربی (بحرین)، آمریکا را به تضییع بیشتر حقوق فلسطینیان تشویق می‌کند».

«نبیل ابوردینه» سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین به عنوان اولین مقام فلسطینی که به اقدام کاخ سفید واکنش نشان داد، گفت: «کنفرانسی که آمریکا آن را اعلام کرده و اولین گام در راستای طرحش برای "صلح در خاورمیانه" موسوم به معامله قرن به شمار می‌رود، "عقیم" است».

«محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در نشست کابینه خود، با بیان اینکه در خصوص برگزاری نشست مذکور با مقامات فلسطینی مشورتی نشده است، گفت: «راه‌حل بحران در فلسطین سیاسی است و مسأله اقتصادی از راه سیاسی نشأت می‌گیرد و فلسطینیان به دنبال بهبود اوضاع زندگی خویش در شرایط اشغال نیستند».

عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) همچنین گفت: «هر فلسطینی که در کنفرانس حضور یابد، چیزی جز مزدور آمریکا و اسرائیل نیست.»

نشست اقتصادی بحرین به عنوان اولین گام در راستای اجرای طرح موسوم به «معامله قرن» قرار است طی روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیرماه) در منامه برگزار شود.

انتهای پیام/ح

نظر شما