شناسهٔ خبر: 33039870 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: | لینک خبر

بخش خصوصی باید فعال اصلی در اقتصاد باشد

یک فعال سیاسی اصولگرابا بیان اینکه خدا برای هر صنف و جماعتی یک الگو را مشخص کرده است، عنوان کرد: بنده همیشه فکر می‌کنم شهید چمران آن الگو است که خداوند در قیامت به ما دانشگاهیان معرفی می‌کند. - جهان صنعت نیوز

صاحب‌خبر -

جهان صنعت نیوز| غلامعلی حدادعادل در مراسم نکوداشت سید علا میر محمدصادقی که به همت اتاق بازرگانی صنعت معدن و تجارت برگزار شد، اظهار کرد: ارزش‌های بخش خصوصی و بازرگانان و فعالان بخش خصوصی را، حضور در این مراسم گرامی‌داشت، معینمی‌کند.بنده چهل و چند سال است که ارادتمند ایشان هستم؛ آنجایی که خیرین مدرسه سازی می‌کنند هنر ایشان را مشاهده کردم.

وی ادامه داد: من علاقه به ایشان را از مرحوم پدرم به ارث بردم، ایشان به من سفارش می‌کردند بازرگان درستکار هم داریم.

حدادعادل گفت: بنده در این چهل سال انقلاب متوجه شدم خدا برای هر صنف و جماعتی یک الگو را مشخص کرده است. بنده همیشه فکر می‌کنم شهید چمران آن الگویی است که خداوند در قیامت به ما دانشگاهیان معرفی می‌کند.

وی ادامه داد: می‌خواهم بگویم آقای میر محمدصادقی الگوی بازرگانان است. به همان اندازه که مبالغه زشت است توجه نکردن به الگوها هم زشت است. اول انقلاب را که یادمان هست کسی دستشان به دهنش می‌رسید را می‌گفتند امری نکوهیده است. ایشان نشان داد که می‌شود انقلابی و متدین بود فعال اقتصادی بود و کار فرهنگی و اجتماعی کرد. این یک نمونه برای بخش خصوصی است.

حدادعادل تصریح کرد: همان طور که مقام با تفسیر درست اصل ۴۴ را ارائه کردم. بخش خصوصی باید فعال اصلی در اقتصاد باشد دولت وظیفه اش این است موانع را بردارد نظارت کند و میدان را به بخش خصوصی بدهد.

وی در پایان گفت: جنگ جنگ اقتصادی است. کسانی که مو سفید هستند می‌دانند جنگ اقتصادی در قبل از سال ۱۳۳۲ به راه افتاد. اجتماعی که برای میر محمدصادقی برپا شده معنی اش این است بازرگانان ایشان را الگوی خود می‌دانند.

ایسنا


نظر شما