شناسهٔ خبر: 33039579 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبرپزشكي

صاحب‌خبر -

 بيماري که با مصرف سس مايونز به سراغ شما مي آيد

مصرف سس مايونز مضرات فراواني از جمله بروز بيماري‌هاي قلبي به ويژه در بزرگسالان دارد. به گزارش بهداشت نيوز، مصرف سس مايونز در حال حاضر در اکثر خانواده‌ها رواج پيدا کرده است و متأسفانه برخي از مردم به دليل ناآگاهي از اين ماده، مصرف آنرا در سبد غذايي خود قرار مي‌دهند لذا آگاه کردن مردم از مضرات اين ماده بسيار ضروري به نظر مي‌رسد.

بر اساس اين گزارش، افرادي که داراي بيماري‌هاي قلبي و قندي هستند بايد از مصرف سس مايونز دوري کنند چرا که رشد باکتري‌ها و ميکروب‌ها در سس مايونز بيشتر شده و موجب تشديد بيماري‌هاي بدن مي‌شود؛ از طرفي به دليل وجود رسوبات پتاسيم و بنزوات سديم در سس، اين ماده سرطان‌زاست و مصرف بيش از حد آن به ويژه براي بزرگسالان مضر خواهد بود.

بر همين اساس، چروک کردن پوست، جوش زدن، چرب شدن پوست، آلرژي، ناراحتي کبدي، گرفتگي عروق و ضعيف شدن ريشه مو از ديگر مضرات مصرف سس مايونز است.

بر اساس اين گزارش، اکثر متخصصان طب سنتي مصرف روغن زيتون را به جاي سس مايونز توصيه مي‌کنند.

سه ماده غذايي که خطر ابتلا به سرطان را افزايش مي دهد

يک فوق تخصص بيماري‌هاي گوارش و کبد، ضمن اشاره به عوامل اصلي ابتلا به سرطان، نسبت به عوارض مواد غذايي خطرناک، هشدار داد.

به گزارش مهر، حسن طاهري، در آستانه هفته سلامت گوارش، با اشاره به اينکه مصرف ميوه و سبزيجات در پيشگيري از ابتلاء به سرطان‌هاي گوارش بسيار مؤثر است، گفت: چاقي، عدم تحرک، استرس و مصرف مواد غذايي ناسالم از عوامل دخيل در بروز سرطان است.

اين فوق تخصص بيماري‌هاي گوارش کبد، اظهار داشت: سرطان زماني که به وقوع مي‌پيوندد همچون زلزله‌اي به شمار مي‌رود که همه بنيان‌هاي خانواده را در هم در مي‌نوردد و بار فکري و اقتصادي زيادي را براي خانواده به همراه دارد.وي با اشاره به اينکه سرطان به طور کلي علاج خاصي ندارد، گفت: البته اگر سرطان در مرحله ابتدايي شناسايي شود درمان آن مشکل و پيچيده نخواهد بود و مي‌توان راحت تر با اين بيماري مقابله کرد.

اين فوق تخصص بيماري‌هاي گوارش و کبد در ارتباط با بهترين راه‌هاي پيشگيري از سرطان، ادامه داد: چاقي يکي از عواملي است که شانس ابتلاء به انواع سرطان‌ها را بيشتر مي‌کند و بنابر اين جوامع ماشيني امروز بيشتر از ساير جوامع درگير سرطان شده‌اند.طاهري گفت: عدم تحرک، استرس، سبک غذايي ناسالم نيز از ديگر عوامل ابتلاء به سرطان به شمار مي‌رود. بنابراين با فعاليت فيزيکي و استفاده از مواد غذايي سالم مي‌توان ريسک ابتلاء به اين بيماري را کاهش داد.وي در ارتباط با مصرف مواد غذايي، گفت: نمک، قند و چربي در مواد غذايي در صورتي که زياد استفاده شود، شانس سرطان و ابتلاء به بيماري‌هاي قلبي عروقي را مضاعف مي‌کند، اين در حالي است که مصرف مواد غذايي حاوي فيبر همچون سبزيجات و ميوه‌ها در پيشگيري از سرطان مؤثر است.

برچسب‌ها:

نظر شما