شناسهٔ خبر: 33038233 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در جلسه بررسی مشکلات کشتارگاه‌های دام لرستان مطرح شد؛

مهلت ۴۰ روزه به ۴ شهرداری برای ایجاد سیستم پیش سرد در کشتارگاهها

خرم‌آباد- معاون عمرانی استانداری لرستان، از مهلت ۴۰ روزه به چهار شهرداری برای ایجاد سیستم «پیش سرد» در کشتارگاه‌های دام تحت تملک خود خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، احمد مرادپور ظهر سه شنبه در جلسه بررسی مشکلات کشتارگاه‌های دام لرستان در سخنانی با انتقاد از عدم ایجاد سیستم «پیش سرد» در چهار کشتارگاه در تملک شهرداری‌های استان، اظهار داشت: یک مهلت ۴۰ روزه به این شهرداری داده می‌شود، اگر اقدام به ایجاد سیستم پیش سرد در کشتارگاه‌ها نکردند، آنها پلمپ خواهند شد.

وی با بیان اینکه ایجاد سیستم «پیش سرد» در کشتارگاه‌ها خیلی چیز پیچیده‌ای نیست که قرار باشد که میلیاردها تومان خرج کنند، افزود: شهرداری‌های دورود، بروجرد، ازنا و الیگودرز هنوز اقدام به ایجاد سیستم «پیش سرد» در کشتارگاه‌های تحت تملک خود نکرده اند.

معاون عمرانی استانداری لرستان، تصریح کرد: اگر این شهرداری‌ها خود اقدام به ایجاد این سیستم در کشتارگاه‌های دام نکنند به طور مستقل با سازمان همیاری و شهرداری‌ها هماهنگ خواهیم کرد تا به جای اعتبار و تسهیلات به آنها سیستم «پیش سرد» بدهند.

مرادپور در ادامه سخنان خود با اشاره به بحث درخواست فرماندار رومشکان مبنی بر ایجاد کشتارگاه دام در این شهرستان، گفت: با توجه به فاصله مسافتی کم رومشکان و کوهدشت نیازی به ایجاد کشتارگاه در شهرستان رومشکان نیست و می‌توان از کشتارگاه صنعتی کوهدشت برای این شهرستان نیز استفاده کرد.

وی، گفت: شهرداری رومشکان چند خودرو را تأمین کند تا کار حمل و نقل کشتار را از کوهدشت به رومشکان انجام دهند.

معاون عمرانی استانداری لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع راه اندازی مجدد کشتارگاه دام «گیلوران» گفت: با توجه به قرار گیری در محدوده شهری، قرار گیری در حریم قبرستان و عدم رعایت فاصله با شرکت دارویی با راه اندازی مجدد آن مخالف هستیم.

مرادپور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع وضعیت نامناسب کشتارگاه دام شهرداری دورود، افزود: این کشتارگاه نیز به دلیل ساختار قدیمی، مستملک بودن، مشکلات عدیده زیست محیطی، نداشتن تجهیزات دامپزشکی و… باید مورد بازدید قرار گیرد تا آن را تعیین تکلیف کنیم.

نظر شما