شناسهٔ خبر: 33037894 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بسته اخبار اجتماعی در روز سه‌شنبه

افزایش ۵ درجه‌ای دمای کشور/ واکنش پلیس به تصویب طرح تشدید مجازات اسیدپاشی

71432

"واکنش پلیس به تصویب طرح تشدید مجازات اسیدپاشی، افزایش ۵ درجه‌ای دمای کشور از ابتدای هفته آینده، دستگیری ۵۲۸ سارق و مالخر، هیچ دوشغله‌ای در وزارت رفاه نداریم، سال گذشته ۶۰۰۰ عضو پیوندی زیر خاک رفت، از سرعت گرفتن انتصابات در شهرداری تهران تا بررسی تخلفات یک معاون و ورود «نانو پودرهای غیرسمی» به میدان مبارزه با موش‌های تهران" از مهم‌ترین عناوین خبریِ اداره اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، در ادامه به برخی از مهم‌ترین اخبار اجتماعی ایسنا اشاره شده که با کلیک روی تیتر هر یک از آنها، متن کامل خبر در دسترس خواهد بود: 

واکنش پلیس به تصویب طرح تشدید مجازات اسیدپاشی

سردار محسن حسن خانی، رئیس پلیس آگاهی ناجا تاکید کرد که هرچه قوانین بازدارندگی بیشتری داشته باشند، وقوع جرم نیز کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه هرچه هزینه جرم بالاتر برود یقیناً جرم کمتر می‌شود، گفت: در مورد طرح مربوط به اسیدپاشی نیز اداره حقوقی پلیس باید جزئیات آن را بررسی کند، اما همانطور که گفتم قوانینی که بازدارندگی بیشتری داشته باشند طبیعتاً می‌توانند وقوع جرم را کاهش دهند.

افزایش ۵ درجه‌ای دمای کشور از ابتدای هفته آینده

احد وظیفه، مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با شاره به افزایش ۳ تا ۵درجه‌ای دمای کشور از ابتدای هفته آینده ، نوسانات دمایی را طی روزهای آینده تشریح کرد و در عین حال گفت: امروز و فردا (۳۱ اردیبهشت و اول خرداد) کاهش ۶‌ درجه‌ای دما در نوار شمالی رخ می‌دهد اما پنجشنبه و جمعه افزایش دما در همین مناطق پیش‌بینی می‌شود.

دهکده‌های سلامت؛ از کویر تا چشمه

دلال‌بازی‌های کلان و بیمارانی که بی‌کیفیت درمان می‌شوند

دکتر محمد جهانگیری، رئیس انجمن گردشگری سلامت ضمن تشریح مهم‌ترین چالش‌ها و فرصت‌های حوزه گردشگری سلامت در کشور، گفت: در سال گذشته حدود یک میلیارد دلار درآمد ارزی از این حوزه داشتیم.

جهانگیری با اشاره به چالش مهم حوزه گردشگری سلامت، گفت: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر در حوزه توریسم سلامت کشور وجود دارد، حضور افراد غیر کارشناس و غیر حرفه‌ای در زمینه راهنمایی بیماران است. این افراد دلالان و واسطه‌هایی هستند که با عنوان مترجم، راهنما و... در فرودگاه‌ها یا جاهای دیگر مستقر می‌شوند. این افراد بیماران را به مراکزی هدایت می‌کنند که از نظر ما فاقد کیفیت استاندارد هستند و پول زیادی هم به جیب می‌زنند؛ به‌طوری که ۳۰ تا ۴۰ درصد هزینه‌های این افراد به جیب این دلال‌ها می‌رود.

معاون کمیته امداد تشریح کرد

برقراری سهمیه مستمری برای ۱۶هزار خانوار سیل‌زده/۱۰هزار نفر پشت نوبت

فاطمه رهبر، معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) گزارشی از ارائه خدمات به مددجویان سیل‌زده ارائه کرد و گفت: به استان‌ها برای ۱۶ هزار خانوار که مددجوی ما نبودند اما اکنون نیازمندند، سهمیه دریافت مستمری دادیم. ۱۰ هزار نفر دیگر هم شناسایی شدند که هنوز بودجه‌ای برای آن نداریم.

رهبر ادامه داد: در مجموع هزار میلیارد تومان نیاز داریم اما بیمه تا الان ۲۰ میلیارد تومان به ما داده است. این هزار میلیارد تومان را چگونه باید تامین کنیم و پاسخگوی نیازها باشیم؟ ۸۲ میلیارد تومان برای تامین لوازم خانگی مددجویان نیاز داریم. آقای فتاح قول داد منازل را طی ۹ ماه بسازیم و تحویل دهیم که بالاخره این کار را انجام می دهیم.

راهکاری جدید برای جبران کمبود معلم

۳ ساله شدن دوره کارشناسی دانشگاه فرهنگیان در انتظار مذاکره دو وزیر

حسین خنیفر ، رئیس دانشگاه فرهنگیان درباره سه ساله شدن دوره کارشناسی گفت: این اقدام به مجوز آموزش و پرورش و وزارت علوم نیاز دارد، منتظر مذاکره دو وزیر هستیم که بتوانیم برای دوره‌ای زمانی و برای حل مشکل کمبود نیرو، دوره کارشناسی را سه ساله برگزار کنیم تا دانشجویان زودتر فارغ التحصیل شده و وارد آموزش و پرورش بشوند.

وی درباره زمان برگزاری آزمون استخدامی نیز گفت: درخواست صدور ۵۵ هزار مجوز جذب داده ایم و قرار بود آزمون استخدامی در اردیبهشت ماه برگزار شود، ولی هنوز هیچکدام به قطعیت نرسیده و شاید خرداد یا دیرتر برگزار شود.

سرنوشت یک لایحه «زنانه» در دست قوه قضائیه

اشرف گرامی‌زادگان، مشاور حقوقی و پارلمانی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ضمن ارائه توضیحاتی درباره جزئیات لایحه "تامین امنیت زنان علیه خشونت" گفت: به نظر می‌رسد نه تنها طرح و لایحه قوانین مربوط به زنان با کندی تدوین می‌شود، بلکه هنگام ورود به مجلس نیز در اولویت قرار ندارد، لذا انتظار معاونت زنان این است که لایحه تامین امنیت زنان علیه خشونت هرچه زودتر از طرف قوه قضائیه تایید و به دولت و سپس به مجلس تقدیم شود.

دستگیری ۵۲۸ سارق و مالخر/ شناسایی صاحبان ۸۷ درصد اموال مسروقه

سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی پایتخت از دستگیری ۵۲۸ سارق، مالخر و مجرم در دومین مرحله از طرح رعد سال ۹۸ خبر داد.

رحیمی درباره مبارزه با کالای قاچاق نیز گفت: مبارزه با کالای قاچاق بخشی از سفرهای بعد است که همواره مدنظر بوده و در مجموع ۵۵ پرونده کالای قاچاق برای قاچاقچیان تشکیل شد و ۴۲ نفر از قاچاقچیان عمده و مهم دستگیر شدند و ۱۲۲ هزار انواع و اقسام کالای قاچاق کشف شد و ۴ باند که به صورت گروهی فعالیت می‌کردند منهدم شدند.

ورود «نانو پودرهای غیرسمی» به میدان مبارزه با موش‌های تهران

در حالی که عدم ساماندهی درست پسماندها باعث فراهم شدن آب و غذای موش‌ها می‌شود، هوشمندی این حیوانات موذی روش‌های مقابله با استفاده از سموم را خیلی زود بی‌اثر می‌کند که اینها خود عاملی می‌شوند تا هزینه میلیاردی مقابله با موش‌ها بی‌تاثیر و وجودشان دغدغه‌ای برای شهروندان قلمداد شود.

تحصیلی، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: استفاده از روش نوین مبارزه با موش به طریق حذف زیستگاه و انسداد فعال منافذ موش به روش تزریق گل رس به صورت آزمایشی انجام که در صورت داشتن بازخورد مثبت این روش به عنوان یکی از روش‌های اصلی مبارزه در دستور کار قرار خواهد گرفت. از سوی دیگر استفاده از نانو پودر غیرسمی به عنوان محصول جدید و تولید داخلی دارای مجوز از سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی به صورت پایلوت در سه منطقه با بازدهی بالا مورد آزمایش قرار گرفت و جهت تسریعی در دیگر مناطق در آینده‌ای نزدیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هیچ دوشغله‌ای در وزارت رفاه نداریم/متخلفان مکلف به بازگرداندن اضافه دریافت‌ها هستند

محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره پایان مهلت سرپرستی مدیرعامل تامین اجتماعی خبر داد که هنوز این مهلت تمام نشده است.

وزیر رفاه درباره دریافت‌های مازاد بر مصوبات قانونی نیز گفت: افراد متخلف مکلف به بازگرداندن این دریافتی‌ها هستند؛ در صورتی که اینکار را نکنند به مراجع قضائی ارجاع می‌شود تا پولی که از بیت المال رفته را پس بدهند.

هر فرد مرگ مغزی، می‌تواند جان چند بیمار را نجات دهد؟

سال گذشته ۶۰۰۰ عضو پیوندی، زیر خاک رفت

چند روزی است که تبلیغات، بنرها و آگهی‌های تلویزیونی با محتوای "اهدای عضو" را بیش از گذشته در سطح شهر و رسانه‌ها شاهد هستیم؛ طرحی که هدف اصلی آن فرهنگسازی بیشتر برای افزایش آمار اهدای عضو است.

بنابر اعلام انجمن اهدای عضو ایران، هر فرد مرگ مغزی می‌تواند با اهدای یک تا هشت ارگان شامل دو کلیه، قلب، دو ریه، کبد و لوزالمعده افرادی را از مرگ و با اهدای یک تا ۵۳ نسج تعدادی دیگر را از بیماری نجات دهد. حال اگر فرض کنیم ۲ هزار نفری که به اهدا نرسیدند هر کدام حداقل سه ارگان قابل پیوند داشتند، سال گذشته حدود ۶ هزار ارگان به خاک سپرده شده است.

سخنگوی شورای شهر تهران تشریح کرد

از سرعت گرفتن انتصابات در شهرداری تهران تا بررسی تخلفات یک معاون

علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران در مورد موضوعاتی همچون شائبه سگ کشی، انتصابات پشت سر هم در شهرداری، انتخابات شورایاری‌ها و... توضیحاتی را ارائه کرد.

وی با بیان این که بررسی‌ها نشان می‌دهد با تصویب لایحه جدید مالیات بر ارزش افزوده احتمالا درآمد شهرداری‌ها ۶۰ درصد کاهش می‌یابد، گفت: چرا عوارض می‌بایست در مالیات تجمیع شود و این با دیگر قوانین نیز مغایرت دارد؛ چرا که درآمد شهرداری‌ها توسط شوراها تعیین می‌شود و محل تأمین آن نیز عوارض هستند و نهاد شوراها با تصویب این لایحه تضعیف می‌شود و لازم است همه اعضای شوراهای شهر با جدیت این موضوع را دنبال کنند؛ چرا که این اتفاق ناخوشایند است که نتیجه و تبعات آن موجب تضعیف پارلمان محلی می‌شود.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

نکاتی برای رشد سریع‌ موها

قربانیان آتش‌سوزی در بزرگراه اشرفی اصفهانی تهران به ۳ تن رسید

واکنش پلیس به تصویب طرح تشدید مجازات اسیدپاشی

یکی از عوامل تشدید خطر زوال عقل در میانسالان

سرنوشت یک لایحه «زنانه» در دست قوه قضائیه

انتهای پیام

نظر شما