شناسهٔ خبر: 33036204 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دانمارک خواستار کنترل دائمی بر مرزهای برای مقابله با ورود تروریست‌ها

نخست‌وزیر دانمارک گفت که کشورش با هدف مقابله با ورود تروریست‌ها مرزهای این کشور را به صورت دائم تحت کنترل در خواهد آورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دانمارک اعلام کرد که قصد دارد به صورت دائم مرز‌های خود را  کنترل کند تا از ورود تروریست‌ها و مجرمین جلوگیری کند.

«لارس لوکه راسموسن» نخست‌وزیر دانمارک در این مورد به رادیو دانمارک گفت: «ما باید مطمئن شویم که بر روی مرز به صورت دائم کنترل داریم. ما با شماری از چالش‌ها روبرو هستیم که افزایش مهاجرت، جرایم مرزی و تروریسم از این جمله هستند. به همین دلیل به عنوان یک کشور ما باید مرزهایمان را کنترل کنیم.»

مهاجرت، تروریسم و ارتکاب جرم و جنایت باعث شده است که تردد در میان کشورهای اتحادیه اروپا با مشکل مواجه شود. از این رو دولت دانمارک می‌خواهد تا به صورت دائم مرزهای خود را تحت کنترل درآورد.

لوکه‌راسموسن افزود: «ما نیازمند کنترل مرزهای خروجی هستیم تا به این وسیله بتوانیم جنایتکارانی را که می‌خواهند جنایات سریالی رخ دهند را کنترل کنیم.» علاوه بر کنترل مرزری، مبلغ ۷.۵ میلیون دلار هم برای تحقیق و پژوهش در این زمینه اختصاص داده شده است.

نخست‌وزیر دانمارک همچنین پیشنهاد داده است که قوانین جدید شنگن باید حاکمیت دانمارک را به مرزهای این کشور بازگرداند.

منطقه شنگن شامل ۲۶ کشور اروپایی است که در این کشورها کنترل مرزی لغو شده‌اند و دارای ویزای مشترک هستند. در واکنش به ورود موج پناهجویان به کشورهای اروپایی، هفت کشور اتریش، دانمارک، فرانسه، آلمان، نروژ، لهستان و سوئد سیاست‌های کنترل مرزی را اعمال کردند.

در مجموع هفت هزار و ۵۹۹ نفر در طول سه‌سالی که دانمارک سیاست کنترل مرزی را اعمال کرده است، از مرزهای این کشور اخراج شده‌اند که به طور متوسط شش نفر در طول روز می‌شود. بیشتر این افراد اتباع سوری، افغانستان و عراق هستند.

این اقدام در شرایطی صورت می‌گیرد که اتحادیه اروپا بر مبنای ایده مرزهای باز شکل گرفته است و تصمیم یکی از کشورها برای کنترل دائمی مرزها بر خلاف این ایده است.

انتهای‌پیام/م

نظر شما