شناسهٔ خبر: 33034125 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

برگزاری همایش «هرخانه یک کارخانه» در شهرستان اسلامشهر به روایت تصویر

R7840/P/S6,60/CT11

نخستین همایش رونق تولید با هدف توسعه کسب و کار خانگی تحت عنوان «هر خانه یک کارخانه» در اسلامشهر برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسلامشهر، نخستین همایش رونق تولید با هدف توسعه کسب و کار خانگی تحت عنوان «هر خانه یک کارخانه» با حضور تولیدکنندگان و مشاغل خانگی در مجموعه تفریحی فرهنگی عمارت مجد اسلامشهر برگزار شد.

در حاشیه این مراسم نسرین ذوالقدر مدیر پژوهشگاه دانشگاهی نخبگان خاورمیانه در اسلامشهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اسلامشهر اظهار داشت: دلیل تأکید بر کسب و کار خانگی به جهت مزیّت‌هایی است که نسبت به سایر کسب و کارها دارد که می‌توان به قابلیت انجام این کسب و کار در واحدهای مسکونی و امکان اجرای آن توسط همه اعضای خانواده اشاره کرد.

وی با بیان اینکه اغلب تولیدکنندگان خُرد برخی از هزینه‌های کسب و کار از قبیل اجاره مکان تولیدی، پرداخت حقوق، بیمه و نیروی انسانی را ندارند تأکید کرد: با توسعه کسب و کار خانگی هزینه تمام شده تولیدکنندگان کاهش پیدا می‌کند و در شرایط فعلی که عدم ثبات اقتصادی و جریان تحریم‌ها ناخواسته بر کسب و کار تأثیر می‌گذارد، راه‌اندازی کسب و کار و مشاغل خانگی می‌تواند راهگشا باشد.

مدیر پژوهشگاه دانشگاهی نخبگان خاورمیانه در اسلامشهر افزود: راه‌اندازی مشاغل خانگی و توسعه کسب و کار هم با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اسناد بالادستی هماهنگ است و هم متقاضیان راه‌اندازی این کسب و کارها به راحتی و سریع‌تر می‌توانند به رونق تولید بیافزایند.

ذوالقدر سپس با اشاره به تصویب قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی در سال 89 در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر فعالیت 322 رشته مجاز خانگی نشان از تنوع زیاد مشاغل خانگی دارد که در هر رشته می‌توانند تا سقف 20 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت و کسب و کار خود را رونق دهند.

وی ادامه داد: آگاهی‌بخشی و تسهیل‌گری برای متقاضیان تأسیس یا توسعه مشاغل خانگی، خدمات مشاوره راه‌اندازی کسب و کار، آموزش مهارت‌های کسب و کار و کارآفرینی، تدوین طرح کسب و کار و تسهیل‌گری در فرآیند صدور مجوز و اخذ تسهیلات از مزایای اجرای این طرح است.

دبیر نخستین همایش "هر خانه یک کارخانه "در شهرستان اسلامشهر با اشاره به اینکه تولیدکنندگان خانگی در زمینه بازار فروش محصولاتشان با مشکل روبه رو هستند خاطرنشان کرد: تا زمانی که کسب و کار خانگی را به عنوان شغل نبینیم نمی‌توانیم بازار فروش داشته باشیم و باید شرایطی را فراهم سازیم تا در صورت تولید محصول متناسب با بازار منطقه، تولیدکننده دغدغه بازاریابی و فروش محصولاتش را نداشته باشد.

انتهای پیام/ح

نظر شما