شناسهٔ خبر: 33032474 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

نماینده شاهرود و میامی در مجلس:

پیشرفت شاهرود در حوزه‌های مختلف منشأ دینی و فرهنگی دارد

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس بابیان اینکه اقدامات مؤثر در شهرستان به‌واسطه همت خود مردم شکل‌گرفته است، گفت: پیشرفت این خطه در حوزه‌های مختلف منشأ دینی و فرهنگی دارد.

صاحب‌خبر -

به گطازش خبرگزاری خانه ملت، سید حسن حسینی شاهرودی  در دومین جلسه از سلسله نشست‌های توسعه فرهنگی شاهرود به میزبانی تکیه تاریخی برنجی این شهر ضمن بیان اینکه فرهنگ مجموعه‌ای از باورها، آداب و رسوم، لباس، غذا و رفتارهای جامعه را تشکیل می‌دهد، ابراز داشت: طبیعتاً این فرهنگ تمدن ساز خواهد بود و تمدنی ماندگار می‌شود که پیشرفت فرهنگی را ملاک کار خود قرار دهد.

وی بابیان اینکه در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و… اگر رشدی را در شاهرود شاهد هستیم منشأ دینی و فرهنگی داشته است، اضافه کرد: جشن نیمه شعبان که برای مقابله بافرهنگ ظاله است، مراسم یقه بندان تکیه بازار که در دوران رضاشاه مرسوم بود و دیگر آداب و سنت‌ها ریشه در فرهنگ دینی این منطقه دارد.

شاهرود شهر معلمان دین و اخلاق

عضو خانه ملت بابیان اینکه انقلاب اسلامی نیز منشأ فرهنگی دارد، ابراز داشت: ثمره ۴۰ سال پیروزی انقلاب اسلامی از فرهنگ دینی است که عامه مردم در کنار روحانیت و دانش‌آموزان در عرصه حضور یافته و بیشترین شهید نیز از این اقشار تقدیم انقلاب شد.

حسینی شاهرودی در ادامه تصریح کرد: در سفر مقام معظم رهبری به شاهرود، ایشان ۱۸ دقیقه تنها به توصیف فرهنگ، مردم و بزرگان منطقه پرداختند و در ادامه بیان کردند شاهرود شهر معلمان دین و اخلاق که باید گفت از قدیم تاکنون مفاخر بسیاری از بایزید بسطامی تا آیت‌الله العظمی شاهرودی داشته و داریم.

وی با تأکید بر اینکه هر آنچه تا کنون در شاهرود انجام شد با خواست و همت خود مردم بوده است، افزود: این خطهدارای مردمانی عالم و بافرهنگ است مشروط بر اینکه از ظرفیت چنین داشته‌هایی استفاده کنیم.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس بابیان اینکه برای این سلسله نشست‌ها می‌بایست هیئت‌علمی و دبیرخانه نیز تعریف شود، ابراز داشت: باید بتوانیم از وجود اشخاص بهترین استفاده را کنیم همان‌طور که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب نیز به حضور جوانان تأکید کردند بنابراین، این جلسات باید به تجربه‌ای برای استفاده نسل بعدی بدل شود.

پایان پیام/

 

نظر شما