شناسهٔ خبر: 33030516 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

وضعیت اهدای عضو در کرمانشاه روبه بهبودی است

بهناز کریمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، به مناسبت روز اهدای عضو اهدای زندگی، گفت: در 2 ماه نخست امسال چهار مورد اهدای عضو از بیماران مبتلا به مرگ مغزی

صاحب‌خبر -
بهناز کریمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، به مناسبت روز اهدای عضو اهدای زندگی، گفت: در 2 ماه نخست امسال چهار مورد اهدای عضو از بیماران مبتلا به مرگ مغزی انجام شده این در حالی است که در 9 ماه سال گذشته تنها سه مورد اهدای عضو در استان انجام شده است.
مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: اگر امسال برهمین روند تداوم یابد و آگاهی مردم افزایش یابد تا پایان سال بیش از 15 مورد پیوند عضو از بیماران مبتلا به مرگ مغزی خواهیم داشت.
به گفته وی، در سال گذشته تنها هفت مورد اهدای عضو در استان انجام شده است.
این مسوول با بیان اینکه اقدام های متعددی برای اشاعه این فرهنگ در دست انجام است، ادامه داد: مصاحبه با خانواده هایی که عضو عزیز خود را اهدا کرده اند و نیز دعوت حضوری از آنان و صحبت پیرامون این مطالب در برنامه های تلویزیونی و رادیویی به ویژه در ایام ماه رمضان از جمله این اقدام ها است.
کریمی ادامه داد: از سوی دیگر برای دفن اهداکنندگان عضو در بهشت زهرا قطعه ای با عنوان «نام آوران» جدا شده که این قطعه به صورت رایگان به آنان داده می شود.
وی ادامه داد: در کل کشور 26 هزار نفر در لیست انتظار برای پیوند عضو قرار دارند و از این تعداد روزانه هفت تا 10 نفر جان خود را از دست می دهند.
وی با بیان اینکه ارزیابی آماری در این راستا در استان انجام نشده، افزود: با این حال 600 بیمار دیالیزی داریم، مرگ مغزی بازگشت ندارد و اگر در فاصله کوتاه اعضای خانواده نتوانند تصمیم بگیرند باید همه اعضای فرد را به خاک بسپارند.
داوطلبان اهدای عضو می توانند کدملی خود را به شماره 3234 برای دریافت کارت اهدای عضو پیامک بزنند.
7460/8066
انتهای پیام

نظر شما