شناسهٔ خبر: 33030512 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

واکنش معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد به گلایه‌های غرفه‌داران در نمایشگاه قرآن

مدیر روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد به گلایه‌های غرفه‌داران در نمایشگاه قرآن پاسخ داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، با برگزاری هر نمایشگاه اعم از کتاب، قرآن، پوشاک و ...محال است رضایت صددرصدی مخاطبان شکل بگیرد و مشکلی در طی برپایی آن وجود نداشته باشد. نمایشگاه بین المللی قرآن کریم هم از این اتفاق مستثنی نیست و نه امسال بلکه در ادوار گذشته هم با حواشی و مشکلاتی مواجه بود که بارها به برگزار کنندگان این امر توسط رسانه ها و مدیران خُرد و کلان گوشزد شده است. 

امسال علی رغم نظم نسبی در رفت و آمد مخاطبان به نمایشگاه و در شبستان اصلی، باز هم شاهد سردرگمی مردم در بین غرفه ها و دیده نشدن برخی از غرفه‌ها در لاین دوم چیدمان نمایشگاه بودیم. بخشی که می تواند بیشترین حجم بازدیدکننده را به خود اختصاص دهد، اما در پشت غرفه های پررنگ و لعاب نهاد ها و موسسات پنهان شده است. 

کلاف سردرگم بازدیدکنندگان نمایشگاه با نمایشگر‌های برقی رفع می‌شود/ پاسخ روابط عمومی معاونت قرآن و عترت به گلایه‌های غرفه‌داران

به همین منظور در حاشیه بازدید از بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، سید فخرالدین اسماعیلی مدیر حوزه معاونت و روابط عمومی معاونت قرآن و عترت ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره روند برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم و گلایه‌های مردم و غرفه‌داران این دوره از نمایشگاه اظهار کرد: طبیعتا ما طرفدار نظم هستیم و سعی کردیم به نوعی طراحی کنیم که رضایت بازدیدکنندگان را جلب کنیم و گونه‌ای باشد که بخش‌ها بتوانند غرفه‌های خود را مدیریت و خواسته هایشان را برطرف کنند. درواقع خواسته ما برقراری نظم بی غرفه هاست و اساسا برای اینکه ما بتوانیم به نظم برسیم تمامی فعالیت‌های نمایشگاهی را در شبستان اصلی (طبقه همکف) مجتمع کردیم. در اینجا واقعا باید از مدیران بخش عترت برای چیدمان و طراحی خوبی که در این دوره از نمایشگاه دارند تشکر کنم و ان شاءالله دیگر مدیران هم این روند را در برگزاری غرفه هایشان رعایت کنند و این نظمی که امسال حلقه مفقوده بین غرفه دارهاست، برقرار شود.

وی در ادامه درباره کمرنگ شدن بخش کودک و نوجوان و جداسازی بخش رسانه‌های دیجیتال در دو فضای متفاوت گفت: ما امسال برای بخش نمایشگاهی در طبقه همکف دکوری واحد دیدیم. نظر ما این بود که در لاین وسط بخش نمایشگاهی را داشته باشیم و در لاین دوم بخش‌های خدماتی را برپا کنیم به همین خاطر غرفه‌های رسانه‌های دیجیتال هم، چون بخش خدماتی است و قرار است محصولات آن‌ها به فروش برسد در لاین دوم خدمات قرار گرفته اند.

پاسخ مدیر روابط عمومی معاونت قرآن و عترت به گلایه غرفه داران نسبت به بی نظمی غرفه ها/ کلاف سردرگم بازدیدکنندگان نمایشگاه با نمایشگر‌های برقی رفع می‌شود

مدیر روابط عمومی معاونت قرآن و عترت ارشاد اسلامی با اشاره به گلایه‌های غرفه‌داران در چیدمان غرفه‌ها، تاکید کرد: طبیعتاً برای سال آینده باید بازطراحی شود و امسال در ادامه برگزاری نمایشگاه حتماً اطلاع رسانی بیشتری باید انجام شود. البته امسال برای اطلاع رسانی جدای از اینکه دوستان و همکاران ما در سطح شبستان حضور دارند، نمایشگر‌هایی را قرار دادیم که بتواند کمک کننده بازدیدکنندگان ما باشد.

اسماعیلی در پاسخ به اینکه چرا هنوز مسئولان برگزار کننده نمایشگاه قرآن مشکل زمان بندی در برپایی غرفه‌ها را دارند؟ تصریح کرد: ما به خاطر نمایشگاه کتاب و زمانی که نمایشگاه کتاب برای جمع آوری غرفه‌های خودش از ما می‌گیرد باعث این اتفاق هر ساله می‌شود. ما امسال فقط سه یا چهار روز زمان برای برپایی نمایشگاه قرآن داشتیم. درواقع به همین دلیل است که ما مراسم افتتاحیه را خارج از فضای نمایشگاهی برگزار می‌کنیم و آن روز بازدید نداریم.

پاسخ مدیر روابط عمومی معاونت قرآن و عترت به گلایه غرفه داران نسبت به بی نظمی غرفه ها/ کلاف سردرگم بازدیدکنندگان نمایشگاه با نمایشگر‌های برقی رفع می‌شود

وی در ادامه درباره پشتیبانی بانک عامل و پشتیبان در نمایشگاه قرآن کریم، گفت: شاید در روز‌های ابتدایی به دلیل بی نظمی نسبی که داشتیم بانک عامل خدمات چندانی را در بخش فروش نتوانست ارائه کند، اما خوشبختانه بعد از چند روز اول مشکلات برطرف شده و اگر مشکلی هم وجود دارد به سرعت در غرفه‌ها و عابربانک‌ها برطرف می‌شود.

مدیر روابط عمومی معاونت قرآن و عترت ارشاد اسلامی درباره مناسب سازی فضای مصلی تهران برای رفت و آمد اقشار خاص (معلولان و روشندلان) گفت: مصلی بیشترین تناسب را از حیث برگزاری با نمایشگاه قرآن دارد، اما شاید برخی از زیرساخت‌ها را نداشته باشد. البته این تغییر نگاه مدیران مصلی تهران را می‌طلبد و اینکه آن هم باید در این امر پاسخگو باشند.

اسماعیلی در پایان درباره جمع آوری نمایشگاه قرآن همزمان با شب‌های قدر، بیان کرد: در شب‌های قدر نمایشگاه قرآن تعطیل نمی‌شود، بلکه بخش‌های میانی (بخش بین الملل) برای برگزاری احیأی شب قدر جمع می‌شود و نمایشگاه امسال تا چهارم خرداد ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/

 

نظر شما