شناسهٔ خبر: 33029790 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

عکس با سگ گلزار و حیایی را هم ببینید

زور صدا و سیما فقط به «شهره سلطانی» رسید؟

در حالی اجرای شهره سلطانی به دلیل عکس منتشر شده وی با سگ ها در برنامه «جشن رمضان» متوقف شد که مجریانی مشهورتر از او با عکسی مشابه، از چنین تصمیمی در امان مانده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، سال‌ها قبل ممنوعیت حضور بازیگران سینما و تلویزیون به عنوان مجری برنامه‌های صدا و سیما به عنوان یک اصل پذیرفته شده بود و تقریباً هیچ بازیگری به حوزه اجرا و هیچ مجری به حوزه بازیگری ورود نمی‌کرد. اما طی چند سال گذشته نه تنها شاهد حضور بازیگران سینما در اجرا هستیم بلکه حضور هنرپیشگان مطرحی در گیشه همچون رضا گلزار در اجرای یک برنامه به اتفاقی معمول بدل شده است. هرچند که تعداد مجریان برنامه‌های رادیو و تلویزیون هم که سر از فیلم‌های سینمایی درآوردند کم نبوده اما به نظر می رسد دیگر آن قانون به سبک و سابق قبلی تعیین کننده حدود عملکرد هر فرد در زمینه تخصصی شغلش نبود. البته که یکی از مهمترین دلایل این اتفاق جذب مخاطب بیشتر و پر کردن خلاء و ضعف های صدا و سیما بود که باعث شد مدیران شبکه های تلویزیونی دست به دامان بازیگران و چهره‌های مطرح سینما شوند.

اما این اواخر حواشی پیرامون این برنامه ها هم کم نبوده است؛ از توقف پخش «برنده باش» با اجرای رضا گلزار که البته به دلایل دیگری رخ داد تا جلوگیری از حضور بنیامین بهادری خواننده پاپ به عنوان مجری برنامه ماه رمضانی «ماه ماه» که ظاهراً بنا به دستور معاون سیما اتفاق افتاده و با مخالفت وی مواجه شده بود و مجوز پخش این برنامه در لحظات آخر صادر نشد.

این در حالی است که عدم تجربه در اجرای تلویزیونی و متناسب نبودن نفس حضور یک خواننده و سلبریتی در قامت مجری ویژه برنامه افطار از جمله دلایل مخالفت مرتضی میرباقری معاون سیما با اجرای این برنامه توسط بنیامین مطرح شده که به نظر می‌رسد منطقی تر بود پیش از  رسانه‌ای شدن و مانور تبلیغاتی روی این برنامه این نظرات اعمال می شد.

در همان روزها بود که خبر اجرای برنامه دیگری ویژه ماه رمضان با اجرای جواد رضویان هم خبرساز شد. ساختار «جشن رمضان98» در حوزه نمایش است و شهره سلطانی هم در کنار رضویان در بخش استودیو با نام «لبخند ماه» حضور داشت تا اینکه یک حاشیه دیگر برای برنامه‌های ترکیبی تلویزیون رقم خورد. 

پس از تذکر رئیس سازمان صداوسیما به شبکه‌های سه و پنج مبنی بر اصلاح سبک زندگی سلبریتی‌هایی که روی آنتن رسانه ملی فعالیت می‌کنند، با دستور مدیر شبکه پنج سیما اجرای شهره سلطانی مجری برنامه «جشن رمضان» هم متوقف شد و به نظر می رسد داستان این ممنوعیت کاری به عکس های شخصی وی با سگ‌ها برمی گردد. البته این اتفاق هم اعتراض شهره سلطانی را به دنبال داشت و در صفحه شخصی‌اش نسبت به آن اعتراض نشان داد.

اما موضوع اینجاست که اگر ممنوعیت انتشار عکس با سگ،  یک قانون است، بهتر است که عادلانه و برای همه، اجرایی شود. چنان که این روزها عکس‌هایی از محمدرضا گلزار و امین حیایی با سگ‌ها دست به دست می‌چرخد اما ظاهراً این قانون تنها در حق شهره سلطانی اعمال شده و دیگر مجریان بازیگر یا به دلیل محبوبیت نزد مدیران سیما یا شهرت بیشترشان از تیر این مخالفت‌ها در امان مانده‌اند.

از سویی دیگر مدیران صدا و سیما باید بیش از پیش در تصمیم گیری خود توجه و دقت را لحاظ کنند و اگر قرار است مجری یک برنامه در میانه راه حذف شود یا خبرهای اجرای یک برنامه یا حضور یک سلبریتی رسانه‌ای شود و چند ساعت مانده به اجرا برنامه دیگری روی آنتن رود، بهتر است پیش تر تحقیقات خود را انجام داده و از صلاحیت مجری مورد نظرشان در اجرا اطمینان حاصل کنند و در سلایق و سیاست‌های برنامه سازی به یک نظر جامع و ثابت دست پیدا کنند تا با این گونه تغییرات لحظه ای که اسباب بی اعتمادی و بی اعتنایی مخاطب به این رسانه را فراهم می کند، روبه‌رو نباشند.

 انتهای پیام/

نظر شما