شناسهٔ خبر: 33029754 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

جلسه ویژه مقامات ارشد دولت ترامپ با اعضای کنگره درباره ایران

خبرگزاری ایرنا

خبرگزاری رویترز به نقل از مشاوران کنگره آمریکا گزارش داد: مقام های ارشد دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا بعد از ظهر امروز (سه شنبه) درباره ایران به اعضای مجلس نمایندگان و سنای آمریکا توضیح می دهند.

صاحب‌خبر -
به گزارش رویترز، جلسه توجیهی مقامات ارشد دولت ترامپ برای اعضای کنگره بدنبال تقاضای اعضای این نهاد برای کسب اطلاعاتی بیشتر در خصوص تنش بین ایران و آمریکا برگزار می‌شود.

این خبرگزاری روز گذشته (دوشنبه) به نقل از مشاوران کنگره افزود: مقاماتی که به اعضای کنگره درباره ایران توضیح می‌دهند شامل «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه، «پاتریک شاناها» سرپرست وزارت دفاع، «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا و نمایندگانی از جامعه اطلاعاتی آمریکا خواهند بود که نام آن‌ها فاش نشده است.

مشاوران کنگره، هفته پیش گفتند که جلسه توجیهی سنا برای برگزاری در روز سه شنبه برنامه ریزی شده، اما جزییات نشست مجلس نمایندگان آمریکا هنوز نهایی نشده است.
رویترز نوشت: تهدید توئیتری روز یکشنبه ترامپ نگرانی‌ها را درباره احتمال درگیری بین ایران و آمریکا در شرایط افزایش تنش‌ها میان دو کشور افزایش داده است. نگرانی‌ها همچنین به دنبال شلیک موشک به منطقه سبز عراق در روز یکشنبه افزایش یافت. این منطقه محل ساختمان‌های دولتی و هیات‌های دیپلماتیک است که در نزدیک سفارت آمریکا مستقر شده اند. این حمله تلفاتی نداشت.

رییس جمهوری آمریکا پس از حمله راکتی به نزدیکی سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد، در توئیتی به لفاظی تند علیه ایران پرداخت.

ترامپ همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا آمریکا وارد درگیری با ایران می‌شود، گفت که امیدوارم چنین نشود.
«مایا کوچیانچیک» سخنگوی «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته درخصوص تنش زایی بیشتر در خاورمیانه هشدار داد.

«استفان دوجاریک» سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد نسبت به تشدید لفاظی‌ها بین ایران و آمریکا ابراز نگرانی کرد و هشدار داد که هر اقدامی توسط هر کدام از این کشور‌ها ممکن است در «یک منطقه بسیار بی ثبات» مورد سوء تعبیر قرار گیرد.

در همین حال 'مجید تخت روانچی' نماینده ایران در سازمان ملل متحد روز گذشته در نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: ایران هرگز راهکار جنگ را در سیاست خارجی خود انتخاب نخواهد کرد، اما اگر جنگ بر ما تحمیل شود ایران با قدرت از حق دفاع از خود استفاده خواهد کرد.

رسانه‌های آمریکایی پیشتر زمان نشست مقامات ارشد دولت ترامپ با کنگره با موضوع ایران را روز پنجشنبه هفته جاری اعلام کرده بودند.

نظر شما