شناسهٔ خبر: 33028783 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رییس پلیس پایتخت خبر داد:

دستگیری ۵۲۸ نفر از سارقان و مجرمان پایتخت/ اموال مسروقه هشت میلیارد تومان ارزش دارد

سردار رحیمی از دستگیری ۵۲۸ نفر از سارقان و مجرمان پایتخت خبر داد و گفت: ارزش ریالی اموال مکشوفه و مسروقه از این افراد بالغ بر هشت میلیارد تومان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، سردار «حسین رحیمی» امروز( سه شنبه 31 اردیبهشت ۱۳۹۸) در حاشیه بیست و پنجمین مرحله از طرح رعد در جمع خبرنگاران ضمن تبریک ولادت باسعادت امام حسن مجتبی (ع) گفت: بیست و پنجمین مرحله از طرح رعد با برنامه ریزی و تلاش همکاران در پلیس پیشگیری و کلانتری در 48 ساعت گذشته به مرحله اجرا درآمد . در این مرحله از طرح با اجرای 332 حکم قضایی 528 نفر از سارقان منازل، کیف قاپی، گوشی قاپی و مالخران دستگیر شدند.

 

رییس پلیس تهران بزرگ در ادامه با بیان اینکه همچنین 128 دستگاه خودرو و موتورسیکلت در این مرحله از طرح کشف شدند، بیان کرد: از این تعداد 92 دستگاه خودرو و 76 دستگاه موتورسیکلت بودند و همچنین تا این لحظه 135 هزار قطعه از انوار و وسایل سرقتی مردم که توسط سارقان به سرقت رفته بود، کشف شد و برای سارقان 775 پرونده که از نقاط مختلف سرقت کرده بودند، تشکیل شده است.

 

وی تصریح کرد: همچنین 20 باند در این مرحله از طرح که به صورت باندی و گروهی فعالیت می کردند، متلاشی و منهدم شدند و تا این لحظه صاحبان و مالکان 78 درصد از اموال مسروقه آنها شناسایی و بعد از طرح رعد 25 به آنها بازگردانده خواهد شد.

 

رییس پلیس پایتخت خاطرنشان کرد: ارزش ریالی اموال و وسایل مسروقه کشف شده در این طرح بالغ بر هشت میلیارد تومان است و از کل سارقان دستگیر شده در این مرحله از طرح (که 528 نفر بودند)، 259 نفر سابقه دار بودند.

 

وی اظهار کرد: همچنین در این طرح سه قبضه سلاح جنگی و 47 قبضه سلاح سرد از سارقان کشف شد.

 

وی با اشاره به حوزه قاچاق کالا تصریح کرد: در این راستا در مجموع 55 پرونده کالای قاچاق کالا برای قاچاقچیان تشکیل و 42 نفر از قاچاقچیان عمده و مهم نیز دستگیر شدند و 122 هزار انواع و اقسام کالای قاچاق کشف و چهار باند نیز دستگیر و منهدم شدند. در مجموع نزدیک هفت میلیارد تومان انواع و اقسام کالاهای قاچاق کشف شد که تحویل مراکز ذیربط و ذی صلاح داده خواهد شد.

 

وی با اشاره به طرح شبانه افزود: این طرح به پیشنهاد شورای شهر مطرح شد و ما هم نظرات خود را در جلسه مربوطه ارایه کردیم. فعلا با توجه به اینکه تمام اصناف تا پایان ماه مبارک رمضان مجاز به فعالیت تا پایان سحر می باشند از نظر ما مانعی ندارد ولی برای ادامه طرح حتما بایستی پیوست های انتظامی، ترافیکی و امنیتی برای نقاط پیشنهاد شده پیش بینی شود که ما دچار مشکلی نشویم تا هم فروشندگان و هم مردم بتوانند از این فضا استفاده کنند.

نظر شما